Re: BX AT dla Slot1

Autor: Kris (kris_at_hardware.com.pl)
Data: Wed 19 May 1999 - 08:07:23 MET DST

Cześć,

To właśnie chciałem powiedzieć. Ja nazywam takie procki "pograniczem
overclockingu". Nie pytaj jak to się dzieje ale spotkałem się z tym
wielokrotnie. Problem leżał tylko w płycie (wyeliminowałem wpływ
pozostałych czynników). Abit zachowywał się podobnie. Tak samo jest z
pamięciami. Używam teraz takich co na Asus'ie działały na 133MHz a na
Abit'ie wychrzaniały się na 112MHz (wiem, że to skrajny przypadek).

> Pomijam oczywiscie A-Bita i jego softmenu i zakladam ze nie bedzie kombinacji z napieciem.

SoftMenu nie ma nic do tego. Nie ma znaczenia czy 2.2V uzyskasz poprzez
Bios czy odizolowanie pinów.

> Wybacz ale nie rozumiem. No bo skoro stabilizuja sie na wiekszym napieciu to
> w jaki sposob bez tego wiekszego napiecia beda chodzic stabilnie na takim
> Asus'ie?

Nie wiem. Teoria mnie nigdy nie interesowała. Dlatego też bulę za Asus'y
bo przez mój PC przewijają się różne procki i pamięci a nie lubię
kłopotów (a że do tego są bardzo szybkie to jeszcze lepiej).

> Ja uwazam ze jak jest niestabilny na defaultowym napieciu
> to niewazne czy bedzie pracowal w ATC czy P2B i tak bedzie niestabilny.

Też w to wierzyłem.

> A podniesc napiecie mozna mu przeciez i tu i tu. A moze Ty chcesz powiedziec
> ze po podniesieniu mu napięcia na obu plytach o np.0,1V na ATC bedzie nadal
> niestabilny a na Asus'ie stabilny?

Bez lutownicy nie uzyskasz 2.1V. Piszmy o 2.2V. Ale wciąż chyba nie
rozumiesz. Napisałem dokładnie : są takie procesory. Naiwna jest wiara,
że Asus załatwi problem z każdym procesorem.

> Kilka kompow juz na tym badziewiu poskladalem. Najciekawsze ze pamieci 66
> ktore na Abit'cie nie chodza na 100 na BXCel'u bez problemu.

Kto twierdzi, że Abit dobrze działa na badziewnych pamięciach? Abit jest
znakomitą płytą ale pamięci lubi mieć dobre. Nie dziw się, że BXCel jest
taki tolerancyjny. Inni wyciągają maksimum szybkości z elementów
zmuszając je do pracy na granicy stabilności. Jak myślisz, dlaczego
(m.in.) BXCel nie grzeszy szybkością?

> Ja tam problemow z kartami nie zauwazylem zadnych. Moze dlatego ze zawsze
> skladany byl standard, przewaznie Riva 128.

Eeee. Chodzi o karty AGP x2 (oprócz Rivy ZX, która ma własne pomysły
obsługi transferu). Typowe z tanich kart były problemy z i740.

> Uwazam te plyty za bardzo udany produkt OEM. Niestety jedynie do zastosowan biurowych.

Każdy ma prawo mieć własną opinię.

Pozdrawiam.
Kris.

--
"A benchmark is like sex. Everybody wants it, everybody is sure of how
to do it, but nobody can agree on how to compare performance."