Re: Linux'owe pytanko

Autor: Andrzej Łapa (anlapa_at_sequoia.usoms.poznan.pl)
Data: Tue 18 May 1999 - 19:02:27 MET DST

GELO wrote:

> Cześć. Z systemem Linux nie miałem nic wspólnego, nawet go na oczy nie
> widziałem. Naszło mnie na instalację jego i nie wiem od czego zacząć. Nie
> wiem nawet czy mam dobrą wersję Linuxa: S.u.S.E Linux 5.3. Mam twardy 6,4Gb
> podzielony na 2 partycje(70:30%). Słyszałem że podczas instalacji Linuxa
> potrafi on sformatować dysk i utworzyć własne partycje. I oto moje głowne
> pytanie, czy da się tego uniknąć. Jeśli tak to napiszcie jak no i komendy z
> którymi sobie nie poradzę. Proszę o wskazówki na priva i dosyć szczegułowo
> gdyż nie jestem expertem w tej dziedzinie.
> [...]
OK
Monkey itp dadza raczej blade pojecie o Linuxie
fakty juz ci znane jak sadze :
1. trzeba znac jezyk ( i oczywiscie czytac komunikaty;)
2. trzeba myslec
reszta to pestka

na poczatek polecam slackware ( co do suse nie wypowiem sie ) - z
dawien dawna mial mozliwosc istalowania sie na FAcie
, mozna go bardzo ladnie okroic, mozna zainstalowac na partycji native
do wycinania partysji masz fipsa, w ogole to http://www.jtz.org.pl

BTW zamiast na ..gry zapytaj lepiej na pcol