Re: dwa dyski Quantum UDMA,karta muzyczna,procki,-Pytanie

Autor: Kris (kris_at_hardware.com.pl)
Data: Tue 18 May 1999 - 13:19:41 MET DST

Cześć,

> obsluguje raczej ,wczesniej caly czas tak chodzilo,plyta abit bh6, i nawet w
> sterownikach dosowych byla opcja obslugiwania UDMA, ale gdy uzywalem win to
> nie wlaczalem tych sterownikow-tylko gdy uz dosa

Który masz model CD? Są trzy BTC 24x : 24x, 24xM i 24xHM. Tylko ten
ostatni obsługuje UDMA.

> wczoraj zrobilem upgrade na najnowszy bios (kj) nie pomoglo, przy wlaczonym
> udma dla wszystkiego to windows mi nie startuje :(

Czemu nie uwierzysz w problem z detekcją i działaniem CD.

> ale sprawdzielem cos o czym wczesniej zapomnialem, czy powinno byc wlaczone
> synchroniczne przesylanie danych ?

Jeśli masz złą detekcję to wszystko może się zdażyć. Jeśli problem
eliminuje zmiana ustawień UDMA w Bios lub DMA w sterowniku Windows to
stawiam na to.

> boja mam wylaczone, aha, w windowsach jednak uzywa chyba UDMA , bo opcja DMA
> jest zaznaczona-wynika to tak jakby windows olewal bios (i chyba tak jest bo
> nawet wykrywa mi go gdy w biosie wylaczam CD ) i jednak uzywal DMA czyli
> nie ma problemu :)

Niech Cię nie zmylą zakładki. Którykolwiek z tych ustawień wyłącza UDMA
i jest spokój.

> tak byloby gdyby jednak CD dzialal na pio4 a nie tak jak wskazuje win UDMA a moze on co innego pokazuje ? )

A sądzę, że jest w stanie tylko tak działać bezpiecznie.

> jw. ? - niewiem czy mam racje

Przemyśl to co napisałem i sprawdź wersję CD.

> dzieki i pozdrawiam
> PiotrP

Pozdrawiam.
Kris.

--
"A benchmark is like sex. Everybody wants it, everybody is sure of how
to do it, but nobody can agree on how to compare performance."