Re: dwa dyski Quantum UDMA,karta muzyczna,procki,-Pytanie

Autor: Piotr Pastuszka (starosta_at_mikrus.pw.edu.pl)
Data: Tue 18 May 1999 - 12:35:26 MET DST

Kris napisał(a) w wiadomości: <3741141E.292F116B_at_hardware.com.pl>...
>Co jest złego w takim ustawieniu jakie masz? BTC 24 IMHO nie obsługuje
>UDMA.

obsluguje raczej ,wczesniej caly czas tak chodzilo,plyta abit bh6, i nawet w
sterownikach dosowych byla opcja obslugiwania UDMA, ale gdy uzywalem win to
nie wlaczalem tych sterownikow-tylko gdy uz dosa

> Wyeliminowałeś problem z taśmą więc kwestię można sprowadzić do
>współpracy IDE. Na problemy z nadtaktowaniem procka raczej bym nie
>zwracał uwagi. Po pierwsze jeśli dobrze zrozumiałem to tabelka w Bios
>wykrywa Ci CD jako UDMA. Dziwne. To może być problem Bios'a (upgrade
>może pomóc).

wczoraj zrobilem upgrade na najnowszy bios (kj) nie pomoglo, przy wlaczonym
udma dla wszystkiego to windows mi nie startuje :(
ale sprawdzielem cos o czym wczesniej zapomnialem, czy powinno byc wlaczone
synchroniczne przesylanie danych ?
boja mam wylaczone, aha, w windowsach jednak uzywa chyba UDMA , bo opcja DMA
jest zaznaczona-wynika to tak jakby windows olewal bios (i chyba tak jest bo
nawet wykrywa mi go gdy w biosie wylaczam CD ) i jednak uzywal DMA czyli
nie ma problemu :)

> Dlaczego nie dasz dysków na pierwszy
>w UDMA a CD na drugim kanale.? To najwydajniejsza konfiguracja bo

tak byloby gdyby jednak CD dzialal na pio4 a nie tak jak wskazuje win UDMA
 a moze on co innego pokazuje ? )
tak ustawilem bo chcialem miec najwydajniej, na 8,4 mam system i takietam,
na 4,3 swapa tempy cache i archiwa i przy zalozeniu udma na CD daje mi to
najwydajniej bo nie jest spowolnione jedna tasma -a najczesniej jednak
uzywam dyskow a CD z rzadka.

>obawiam się, że CD nie tylko nie działa w UDMA (błąd wykrycia albo ze
>strony płyty albo CD) ale też zakłóca działanie dysków UDMA na tym
>kanale a w Twoim aktualnym ustawieniu po prostu spowalnia je.

jw. ? - niewiem czy mam racje

>Kris.

dzieki i pozdrawiam
PiotrP