Re: dwa dyski Quantum UDMA,i plyta--czy zepsuta ?-Pytanie

Autor: Piotr Pastuszka (starosta_at_mikrus.pw.edu.pl)
Data: Tue 18 May 1999 - 21:26:35 MET DST

Kris napisał(a) w wiadomości: <37414CCD.E465A39D_at_hardware.com.pl>...
>Czemu nie uwierzysz w problem z detekcją i działaniem CD.

wierze, nic takiego nie pisalem ze nie wierze.mam model 24 xM czyli ten nie
udma i miales racje sprawdzilem jedna rzecz i jestem pewien ze masz
racje.pisalem tylkoo swoich powodach dzialania i swoich domyslach-to juz
zamkinjmy,

mam inny problem ,bo albo mam zepsuta plyte .albo po ubgradzie biosu nie
jest u mnie czyszczona pamiec cmos albo biosy im dalej tym gorsze. Opisze
problemy ;
po pierwszym upgradzie i restarcie mialem jako default napiecie na procku
3,5 v i musialem ustawic na reczne i wtedy na 2.05 jak uzywam (plytat BH6 )
, i wtedy tez zle wykrywal CD (tzn od poczatku) , i sisoft sandra zawsze po
uruchomieniu bios lub mainboard wywalala blad - dzialala dalej, ale w
okienku informacyjnym bylo mniej informacji niz u kolegi - ktory ma ta sama
plyte i nigdy mu tez sandra sie nie wyklada -konkretnie mniej jest o
informacje o pamieci -jej rodzaj itp i moze czyms jeszcze - moja pamiec byla
u niego takze testowana i u niego jest wykrywana ok -czyli jakas wina po
mojej stronie ( nie wina systemu bo mamy ten sam i poza tym zmienialem juz
pare razy i zawsze ten sam blad .)
teraz po drugim ( polecenie z autoexeca :A:\awdflash bh6_kj.bin /PY oldbios
/SY /CC -/cc ma czyscic cmos najnowsza wersja7.05 link ze strony abita na
strone awarda ) kiedy okazalo sie ze bardzo duzo jest zmian od strony
menu mam takie objawy -CD nadal zle rozpoznawany (wniosek Twoj a moje
potwierdzenie ), pojawily dwie pozycje SDRAM precharge time i SDRAM cas to
ras . Oczywiscie ustawilem na 2 oba i tak samo cas latency na 2 ( pojawilo
sie mozliwosc auto na tej pozycji ). I wszystko dziala i powinno
dzialac -pamiec jest naprawde dobra , i wczesniej dzialala spoko na na cas2
i sandra glaszala ze ma takie ustawienie i pisala 7-1-1-1 5-1-1-1 a teraz
jest ze sandra mi zglasza ze 8-1-1-1 6-1-1-1 czyli tak jak na cas 3 a
przeciez mam ustawione w biosie ze cas2 i na potwierdzenie tego ze cos jest
nie tak uzylem programu tweak bios (czy cos takiego-sluzy do zmiany ustawien
biosa spod poziomu systemu) oraz agp_info i one mi pokazuja ze jest tam
ustawione cas3 i proba recznej zmiany konczy sie oczywiscie zwisem - o czym
uprzedzaja programy -to jest w miare jasne ale dlaczego bios nie przyjmuje
to nie wiem , a moze on w ogole nie patrzy na to ustawienie i zawsze
uruchamia sie jako cas3 ?. oczywiscie blad z napieciem jest nadal tylko ze
teraz default jest 2.05 czyli takie jakie mialem przed ubgratem biosu. TO
jeszcze nie koniec . W okienku gdzie wybiera to cas itd na dole kiedys bylo
cos o spectrum modulated i bylo domyslnie wylaczone, teraz jak wchodze do
tego okienka to tak wlasnie pisze ale wystarczy ze najade na ta pozycje a od
razu zmienia mi sie na cos ala(juz dokladnie nie pamietam) odkrywanie DIMM
/PCI i zmienia sie na enabled - czy to nie jest smieszne ? mialem juz dwie
plyty i nigdy takich jaj. probowalem nawet load default i to dziala ok ale
nadal te same problemy jezeli chce zeby zmienilo sie.KOmputer ogolnie
dziala ok ale to mnie juz wkurza dodatkowo dr hardware wywala mi system przy
probie czytania DPMI -nawet nie wiem co to jest -robilem po prostu kolejny
test i zwis i jest to powtarzalne.

jezeli wiesz co to moze byc: czy to plyty wina (jeszcze jest cos ze
czasem-bardzo rzadko-raz na 3 tygodnie)-ale zawsze - myszka ps2 zamraza sie
ale system dziala dalej i moge nawet uzywac klawiatury -czasem nawet
klawiatura robi mi takie cos -ale to jeszcze rzadziej(raz na 2 miesiace) to
daj znac. zadam to pytanie takze na glownym jako nowa rzecz moze ktos cos mi
doradzi. czy reklamacje skladac czy cos.

Pozdrawiam
PiotrP