Re: Jak naprawic BIOS?

Autor: Maciek Bartnik (Maciek.Bartnik_at_p333.f84.n480.z2.fidonet.org)
Data: Thu 13 May 1999 - 21:55:40 MET DST

[11 May 99, 20:26]: TimeC => All:

 T> Zrobilem cos bardzo niemadrego i przyszlo mi za to zaplacic.
e tam ... od razu niemadrego ... po prostu miales niefart
 T> Otoz zachcialo mi sie upgradowac BIOS w mojej plycie Intel430VX,
 T> sciaglem jak mniemalem odpowiednia wersje biosu ze strony producenta.
 T> Uzylem programu awdflash.exe i upgradowalem robiac uprzednio backup
 T> starego biosu na wszelki wypadek. Zresetowalem komputer i tyle
 T> widzialem go dzialajacym.... zaraz po starcie obraz czarny a z
 T> speakera pipipipipipi bez konca.
skoro piszczy, to nie jest martwy, czyli jednak działa - pewnie uratowal sie
bootblock ... jesli wlozysz karte graficzna isa, to moze nawet zobaczysz jakis
komunikat i uda Ci sie odpalic komputer z dyskietki
 T> Chcialem zaladowac stary bios, ale niby jak? skoro komputer sie nie
 T> chce juz odpalic. Zadzwonilem do serwisu i powiedzialem ze mi wirus
 T> skasowal bios :) i dowiedzialem sie ze naprawa tego biosu bedzie mnie
 T> kosztowala 2tyg. czekania na wyslana plyte gl. bog wie gdzie oraz
 T> 70zl. 70 zl za glupie nagranie biosu????
a gdzie oni zamierzaja ja wysylac?? do producenta??? :)
za naprawe _spalonej_ plyty asusa zaplacilem okolo 70zl (z vatem) ... wprawdzie
bylo to ze 2 lata temu, ale ... :)
 T> Acha, posiadam jeszcze plyte Intel430FX i dzieki niej moge jeszcze
 T> cos posylac przez internet :) Jak myslicie czy gdybym upgradowal
 T> do jej BIOSU ten bios z VXa co zapisalem i pozniej przelozyl bym
 T> kosc biosu z FX do VXa, czy to jest wykonalne? Bo jesli nie to zepsuje
 T> jeszcze druga plyte gl. i bedzie golo i wesolo.
jesli masz druga plyte, to sprobuj padmiany biosu w trakcie pracy, czyli odpal
fx'a, nie wylaczajac wyjmij bios, wloz bios vx'a, zapisz bios do kosci ... na
kilkadziesiat wykonanych przeze mnie operacji tego typu nie udalo mi sie
uszkodzic zadnej plyty, ale skoro jestes pechowcem, to zaraz okaze sie, ze
ulamales noge we flashu ;) ... tak wiec ostroznie :)

Maciek