Re: AMD i jego 3DNow

Autor: Vindex (vindex_at_wirtual.pl)
Data: Fri 14 May 1999 - 01:48:32 MET DST

On Thu, 13 May 1999 11:30:41 +0200, Radoslaw Sokol <rsokol_at_iname.com>
wrote:

>Hi,

>Myślisz że ktokolwiek z producentów przyznałby się do tego, że coś
>nie działa w ich produkcie?

Owszem - zwlaszcza Asus. Jesli nie wierzysz to zajrzyj na ich strone.
Oczywiscie nie przyznaja sie do wszystkiego ale kiepska wspolpraca z
NT jest zbyt powaznym probleme zeby przeszli nad nim do porzadku
dziennego. A Nvidia bardzo czesto pisze o tym ktore plyty maja
problemy z ich kartami

> Raczej odwrotnie - akurat ich bym podej-
>rzewał o wciskanie mi kitu, że ich karty i płyty świetnie działają
>(a w rzeczywistości nie zawsze).

Gdyby to dotyczylo tylko jednego producenta to moze moglbym sie
zgodzic. Ale NVidia np. nie ma zadnych skrupulow w tym wzgledzie

<ciach>
>W95 nie obsługuje AGP - od tego trzeba zacząć.

Zaczac trzeba od tego ze TNT to nie tylko AGP a OSR to tez W95

> Trzeba być "...."
>(tutaj wstaw co chcesz), żeby instalować kartę AGP w systemie nie
>obsługującym AGP.

Czyli np. NT? Bo zgodnie z Twoja metoda rozumowania NT 4.0 to gole NT
bez service packow

> Jeżeli jest to Win 95 OSR 2.5, to obsługuje AGP

Zapedziles sie. AGP jest obslugiwane od OSR 2 + usbpack (czyli 2.1).
2.5 to 2.1 + IE4

>i tam nie ma problemów z instalacją kart AGP oprócz np. znanego
>problemu z Rivami i polską klawiaturą.

Problem moze byc wszedzie - lacznie z W98 i NT 4.0 +sp3

> Jest to jednak dobrze
>udokumentowane i jeżeli ktoś tylko czyta grupę o win95 to na pewno
>dysponuje wystarczającą wiedzą, aby taką kartę zainstalować.

Wychodzisz z blednego zalozenia ze nowicjusze czytaja grupe przed
zgloszeniem problemu. A wielu ma problemy nawet po uzyskaniu
wyjasnien. Komputer komputerowi nie rowny

>W Win98 problemów już nie ma z definicji, bo obsługuje AGP całkiem
>nieźle.

Obys sie nie zdziwil ...

<ciach>
>Pudełko zawsze się gdzieś zmieści, a masz:

Widac mojego biurka nie widziales :)

>1) sprzęt kompatybilny ze wszystkim,

Moj modem jest rowniez kompatybilny ze wszystkim co mam :) I nic
wiecej nie jest mi potrzebne

>2) sprzęt przenośny (już kilka razy latałem z modemem i podłączałem
> do różnych komputerów nie rozkręcając ich).

O ile tego potrzebujesz - ja nie potrzebuje

>3) diody sygnalizujące pracę modemu (szczególnie przydaje się TST),

j.w.

>4) możliwość pełnego resetu urządzenia (wyłączenie/włączenie).

j.w. Gdybym mial potrzebe korzystania z tych opcji to taki zakup
mialby sens - ale nie mam. I nie bede wydawal dodatkowych pieniedzy
tylko dla tego ze modem zewnetrzny ma mozliwosci ktore nie sa mi
potrzebne

<ciach>
>AGP potrzebuje przerwania zazwyczaj jedynie w 3D.

No wlasnie - zazwyczaj ...

> Voodoo np. też musi
>mieć.

Niby ktore? :) Bo np. ani V1 ani V2 nie wymaga przerwania

> 2D możesz osiągąć spokojnie bez przerwania. Jedynie akceleracja
>2D może wymagać przerwania, ale karty graficzne PCI też takie sobie
>brały.

Nie wszystkie. Millenium 1 np. nie potrzebowal przerwania

> A karty ISA akurat potrzebowały IRQ - IRQ9 (aczkolwiek zazwyczaj
>jego generowanie można było wyłączyć i samo przerwanie nie było do
>prawie niczego używane).

Mam watpliwosci. Moze niektore tego wymagaly ale napewno nie wszystkie
- i napewno duzo mniej niz w wypadku AGP

>Ale PnP też ma przeciętne wsparcie (choć przynajmniej ma porządne
>sterowniki).

Co to znaczy "przecietne wsparcie"? I zastanow sie dobrze zanim
odpowiesz ...

> Gravis PnP pojawił się o wiele za późno i teraz też
>już nie ma szans.

Ty chyba piszesz o jakiejs innej karcie :) Gravis PNP pojawil sie
ponad 3 lata temu wiec pisanie o "za pozno" nie ma tu zadnego sensu

Pozdrowienia

Vindex
dzial hardware magazynu Wirtu_at_l - www.wirtual.pl