Re: AMD i jego 3DNow

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Thu 13 May 1999 - 11:30:41 MET DST

Hi,

Vindex wrote:

> Wypowiedzi ludzi z Asus'a/Nvidii/ALI itp. ew. zetkniecie sie z takim
> problemem samemu

Myślisz że ktokolwiek z producentów przyznałby się do tego, że coś
nie działa w ich produkcie? Raczej odwrotnie - akurat ich bym podej-
rzewał o wciskanie mi kitu, że ich karty i płyty świetnie działają
(a w rzeczywistości nie zawsze).

> Widac sie nie rozgladales - wiele osob mialo klopoty z instalacja TNT
> pod W95. Bo trudno inaczej nazwac fakt dzialania karty tylko w 640/480/4b

W95 nie obsługuje AGP - od tego trzeba zacząć. Trzeba być "...."
(tutaj wstaw co chcesz), żeby instalować kartę AGP w systemie nie
obsługującym AGP. Jeżeli jest to Win 95 OSR 2.5, to obsługuje AGP
i tam nie ma problemów z instalacją kart AGP oprócz np. znanego
problemu z Rivami i polską klawiaturą. Jest to jednak dobrze
udokumentowane i jeżeli ktoś tylko czyta grupę o win95 to na pewno
dysponuje wystarczającą wiedzą, aby taką kartę zainstalować.

W Win98 problemów już nie ma z definicji, bo obsługuje AGP całkiem
nieźle.

> Widac roznimy sie w definicji rozsadnosci modemow. Ja nie lubie placic
> o 30% wiecej za komfort posiadania dodatkowgo pudelka na ktore nb. nie
> mam miejsca na biurku

Pudełko zawsze się gdzieś zmieści, a masz:

1) sprzęt kompatybilny ze wszystkim,

2) sprzęt przenośny (już kilka razy latałem z modemem i podłączałem
   do różnych komputerów nie rozkręcając ich).

3) diody sygnalizujące pracę modemu (szczególnie przydaje się TST),

4) możliwość pełnego resetu urządzenia (wyłączenie/włączenie).

> Karty AGP zuzywaja jedno przerwanie - karty graficzne ISA najczesciej

AGP potrzebuje przerwania zazwyczaj jedynie w 3D. Voodoo np. też musi
mieć. 2D możesz osiągąć spokojnie bez przerwania. Jedynie akceleracja
2D może wymagać przerwania, ale karty graficzne PCI też takie sobie
brały. A karty ISA akurat potrzebowały IRQ - IRQ9 (aczkolwiek zazwyczaj
jego generowanie można było wyłączyć i samo przerwanie nie było do
prawie niczego używane).

> Masz na mysli chyba UltraSound'a Classic'a albo Max'a - PNP to
> zupelnie inna karta

Ale PnP też ma przeciętne wsparcie (choć przynajmniej ma porządne
sterowniki). Gravis PnP pojawił się o wiele za późno i teraz też
już nie ma szans.

--
Pozdrowienia,