Re: Kto pierwszy podkreci pecetka na 1 GHz ?

Autor: Piotr Kowal (piotrek_at_post.pl)
Data: Wed 12 May 1999 - 12:39:47 MET DST

Radoslaw Sokol <rsokol_at_iname.com> wrote in message
> Śmiesz żartować? Intel dawał duży zapas, żeby sprzedawać
wolniejsze
> tanio, a szybsze drogo. Gdyby sprzedawał szybkie niezbyt drogo,
nic
> by nie zarobił. Przecież z jakiegoś powodu blokowali te
mnożniki -
> nie po to, aby zabezpieczyć ludzi przed oszustami, tylko żeby
ludzie
> kupowali szybsze procesory za większe pieniądze.

I dlatego procki Intela mają opinię lepiej podkręcalnych i chyba
nikt z czytających tą listę nie zastanawia się czy wybrać PII 350
czy Celerona 300A_at_450 (kiedy jeszcze był na rynku oczywiście).

> Bo AMD musi sprzedawać najszybsze co może produkować za jak
> najmniejsze pieniądze. Nie mogą sobie pozwolić na sprzedawanie
> szybkich procesorów jako wolniejsze, bo nie mają takich zysków
> z procesorów high-end jak Intel.

Jasne jak słoneczko :-)))

> PII na 100 MHz? Oczywiście! Albo ja nie rozumiem pytania, albo
> nie słyszałeś o PII-350, 400 i 450 :)

No... jakby to powiedzieć... Słyszałem, tylko nie wiedziałem czy
to jest 66 MHz jak Celerony czy 100... Wstyd mi, jestem
czerwony... :-))

> Niespecjalnie :)

Szkoda, bo mój Celeron 300A nie chce iść na 450 MHz bez
kombinacji typu zaklejanie nóżek itd. A nie chcę tego robić bo aż
tak bardzo mi nie zależy. I tak jest całkiem szybki (przesiadłem
się z Pentium 166 MMX 16 MB :-)))).

Pozdr,
Piotrek.

--