Re: Kto pierwszy podkreci pecetka na 1 GHz ?

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Thu 13 May 1999 - 11:20:23 MET DST

Hi,

Piotr Kowal wrote:

> I dlatego procki Intela mają opinię lepiej podkręcalnych i chyba

I dlatego wprowadza różnorodne blokady. Spróbuj podkręcić procesor
Intela na płycie Intela - mocno się zawiedziesz :)

> nikt z czytających tą listę nie zastanawia się czy wybrać PII 350
> czy Celerona 300A_at_450 (kiedy jeszcze był na rynku oczywiście).

Ale teraz wycofują wolniejsze Celerony. Jak znam Intela, za pół
roku nie kupisz Celerona poniżej 400 MHz, a te najszybsze właśnie
najgorzej się podkręca (powyżej 500 MHz ciężko je wyciągnąć).
Celeron 300A był genialny, ale niestety Intel też o tym wie.

> Szkoda, bo mój Celeron 300A nie chce iść na 450 MHz bez
> kombinacji typu zaklejanie nóżek itd. [...]

No właśnie - jednym z powodów wprowadzenia nowego złącza procesora
było utrudnienie regulacji napięcia. Z płyt z osobną regulacją
napięcia znam jedynie ABity. Jeżeli płyta trzyma się specyfikacji
i sama wykrywa napięcie, zostaje zaklejanie nóżek. Utrudnia to
nieco podkręcanie i zmusza posiadających mniejszą wiedzę lub
umiejętności użytkowników do kupowania szybkich drogich procesorów
(jeżeli jest im ta szybkość potrzebna).

--
Pozdrowienia,