Re: Overclocking Selera 300A...dziala! (chyba bedzie dlugi)

Autor: Łukasz Odziewa (disk_at_viii-lo.krakow.pl)
Data: Fri 07 May 1999 - 22:18:07 MET DST

> [...]
>No wiec tak - zaczelo sie od tego ze zaczely mnie znowu swedzic lapki -
jak
>widac ostatni totalny pad obydwu systemow na moim twardym niewiele mnie
>nauczyl ;-).
>Wtedy jednak nie spodziewalem sie zupelnie tak rozkosznej reakcji
mojego
>systemu na zaopodana mu ostroge w tylek.
>Teraz jednak postanowilem sie porzadnie okopac.
>A wiec po pierwsze backup twardego, po drugie utworzylem sobie na nim
nowa
>partycyjke prajmery, ukrylem dwie pozostale partycje
(prajmery+extended). Na
>nowa partycyjke nowa instalka winzgrozy 98. Jak sie juz domyslacie nowa
>winzgroza zostala na ochotnika poligonem doswiadczalnym...
>Zasugerowalem sie przede wszystkim informacja ze to faktycznie tryb
UDMA
>flaczy jak rowniez tym ze na 100,2 MHz nie ma prawa tego robic ze
wzgledu na
>dzielnik 1/3 -> PCI hasa wtedy na 33,3 . Hmm, cos w tym bylo...

Szczera mówiąc dziwi mnie twoja nie wiara w instrukcje do płyty ;)

>No wiec zamiast bawic sie w zabawe malymi kroczkami - 75,83 dopiero
potem
>100 (ostatnio popelnilem ten blad), zapodalem sobie z miejsca 100,2 MHz
przy
>WLACZONYCH DMA dyskow.
>Komputerek sie uruchomil, winzgroza sie wgrala - zadnych komunikatow o
>uszkodzonym rejestrze etc.
>Moj procek bedzie zawiedziony - zdal egzamin.

Masz dobrego celerona :)

>Teraz troche ciekawostek.
>C300A_at_300 temperatury - proc 39C , plyta glowna 29C
>C300A_at_450 temperatury - proc 47C , plyta glowna 32C
>teraz najlepsze - Rain 1.x
>C300A_at_450 temperatury - proc 36C , plyta glowna 29C

Tym nie należy się podniecać - rain przy 100% obciążeniu proca nic nie
daje.

>Termometr jest przyklejony do wentylatora. Moze ktos wie jaki moze byc
blad
>w pomiarze? W jaki sposob najlepiej to sprawdzic?
>W ogole jakie macie najwyzsze temperaturki pracy?

Dla mnie wszystko jest OK jeśli mogę dotykać ręką proca bez parzenia w
palce.

>WNIOSKI:
>1. Seagate to GOWNO. Kto tanio kupuje ten pozniej zaluje... Z tego co
>wyczytalem przyszlym adeptom overclockingu polece dyski IBM. BTW.: Moze
>przeprowadzimy jakas ankiete ktore dyski chodza dobrze na 83 MHz/112MHz
lub
>wyzej

Kumpel ma segate 1,7GB i chodzi mu UDMA przy 83 (333_at_416) :)

>2. Z tego co wiem niektorzy krecili 112x4,5 - wiazalo to sie chyba z
>wylaczeniem trybu UDMA dyskow (Seagate). Strata wydajnosci ogolnej
systemu
>jest na tyle duza ze niezbyt to sie oplaca - warto chyba raczej zostac
na
>100,2 i z wlaczonym trybem UDMA.
>Uwaga nie dotyczy szczesliwcow posiadajacych dobre dyski.

Mój IBM DTTA 8,6GB chodzi przy 75MHz OK. Przy 83 się sypie :(

>3.Rain rzadzi

Kim ? ;)

>4.Dzieki Ci Intelu za PII 450 dla ubogich.

Przyłączam się :)

>To tyle, mam nadzieje ze dzieki tym wypocinkom jakiemus zestresowanemu
>overclockerowi zapali sie swiatelko w tunelu i mam nadzieje ze nie
bedzie to
>rozblysk kopcacego sie proca...

Raczej nie - tylko warto dołożyć drugi wentylator z radiatorem na
silikonie od tyłu :)

Disk