Re: Overclocking Selera 300A...dziala! (chyba bedzie dlugi)

Autor: Nightmare (za29170_at_capella.ae.poznan.pl)
Data: Sun 09 May 1999 - 15:42:48 MET DST

ASz <asztando_at_bbs.chip.pl> wrote in message

> Mam Celerona 300A_at_450 od listopada 1998 z dyskiem Seagate Medalist Pro 6,4
> GB
> nigdy nie miałem żadnych problrmów z kreceniem selera (płyta Abit BH6)

Jezeli chciales zakwestionowac moja teze to kiepsko Ci wyszlo - wyobraz
sobie ze moj ST36531A tez chodzi przy celeronie 300A_at_450 - problemem nie
jest tu magistrala 100,2 MHz (PCI chodzi wtedy na 1/3 - czyli jak w morde
strzelil zgodnie ze specyfikacjami), ale szybkosci magistrali 75 MHz (tu sie
zaczyna) 83 MHz (tu jest wielkie buuum!) - z artykulow i listow ktore
czytalem wykazalo sie ze dyski Seagate uznane zostaly za generalnie
niezdolne do takich poswiecen na rzecz uzytkownika...

> Ba, on króluje

> Swoją drogą podkręcony Celeron jest wolniejszy w tradycyjnych testach o
19%
> od Pentium III 500
> i aż o 93% tańszy
>
> PS
> Do wszystkich kręcących którym się nie udało - odpowiedzią na wasze
pytania
> często nie jest ani płyta ani dysk
> ani miejsce produkcji selera ale cienka warstwa silikonu między procem a
> radiatorem

Tu tez mam ciekawostke - w jednym sklepie z przypadkowej rozmowy ktora sie
wywiazala przy okazji tematu coolerow, gosc stwierdzil ze taka warstwa u
niego i wiekszosci kolegow po fachu(czytaj: sprzedawcow) jest juz podstawa
do zakwestionowania gwarancji.
Nie pytajcie mnie czy byl sprawny umyslowo - zle nie wygladal, dodatkowo
zapodal dosyc ciekawie na temat wspomnianego coolera - wedlug niego ten
cooler ma specjalna warstwe przewodzaca w miejscu styku z procem - uzycie
pasty nie ma zupelnie wplywu na temperature.
Doprawdy az trudno czasami stwierdzic czy gosc w sklepie bredzi czy jest w
tym jakis sens - czesto mozna spotkac zawodowego klamce ;-).
Jakis czas temu gosc krecil mnie ze ustawienia Biosu maja wplyw na
temperature proca - byl tak przekonujacy ze sklepu wyszedlem prawie pewien
ze Slonce kreci sie wokol Ziemi, a tak w ogole ze na Marsie ufoludki
faktycznie oszukiwaly Sojurnera za pomoca drukarki HP.