Re: Do czego sluzy 'fuse' przy porcie klawiarury ?

Autor: Kaaz (kaaz_at_aurora.put.poznan.pl)
Data: Sat 08 May 1999 - 13:56:43 MET DST

>To jest wlasnie ten "haczyk ....<cut> ...Jesli zwykly bezpiecznik dlaczego
klawiatura dziala bez zwierania
>bezpiecznika ??? Ha ?

To jest możliwe- być może (nie wiem w 100%- nie mam schematu) między linią
danych i +5V w klawiaturze znajduje się rezystor podciągający, przez który
procesor klawiatury może być zasilany w tych nietypowych warunkach (wymaga
znikomego prądu zasilającego- tylko co wtedy z diodami LED-Capslock,
numlock, scrolllock-one wymagają dość dużego prądu) (rezystor ten poprzednio
podciągał linię danych), a krótkie podanie 5V na linię zasilającą może być
wystarczające do podładowania kondensatora na zasilaniu przy procesorze
 UWAGA! to wszystko to dość naiwne tłumaczenie (ale i najprostsze) -
podobnie działa m.in. interfejs 1-WIRE (Dallas Semiconductors) zastosowany
np.w DS1820 (robiłem właśnie miesiąc temu układ mikroprocesorowy z tym
interfejsem i wszystko działa całkiem nieźle- układy zasilane są z linii
danych - idą dwa przewody masa i dane)

>1 - "watuje" sie bezpieczniki wiec wiem ze FUSE to znaczy bezpiecznik
Bezpieczników sie NIE WATUJE!!! - to nie powinien być najmocniejszy element
w obwodzie a NAJSŁABSZY!
Ilekroć naprawiam urządzenie z watowanym bezpiecznikiem okazuje się że
wystąpiło w nim uszkodzenie lawinowe - widzi się tylko łańcuszek spalonych
elementów i koszty naprawy wielokrotnie rosną.

>2 - nie jestem pewien czy to FUSE to zwykly bezpiecznik
W tym wypadku tak (szybki topikowy)

                                                                        KAAZ