Re: AMD i jego 3DNow

Autor: Vindex (vindex_at_wirtual.pl)
Data: Sat 08 May 1999 - 03:22:09 MET DST

On Thu, 06 May 1999 10:54:55 +0200, Radoslaw Sokol <rsokol_at_iname.com>
wrote:

>Hi,
<ciach>
>Raczej tragedia :(

Mozna sie przyzwyczaic :)

<ciach>
>Shuttle HOT-555. Płyta nawet niezła, pracowała ze wszystkim co
>próbowałem i działa do dziś, aczkolwiek marka podła :)

555 nigdy nie lubilem - IMHO to jedna s mniej udanych plyt tej firmy

<ciach>
>Na razie próbować nie będę. Sprzęt działa, więc go nie ruszam :)

Len z Ciebie wyszedl :) A gdzie zaciecie badacza? :)

<ciach>
>Większość poleca FICa.

Widze ze bardzo lubisz generalizowac :)

> Polecać Asusa do K6-2 to nieporozumienie,
>bo jedyny chyba Asus Socket 7 to P5A, który jest na ALI i w związku
>z tym działa powoli i tragicznie działa w NT.

Jak zwykle patrzysz sie na wszystko ze swojego punktu widzenia.
Wiekszosc uzytkownikow platformy MS korzysta raczej z W9x a tam
przewaga VIA jest watpliwa. Mialem okazje pracowac na P5A i mam o niej
inne zdanie

> Epox to w zasadzie
>płyta prawie identyczna z FICem i też ma AFAIK wyprowadzoną możliwość
>asynchronizacji pamięci.

To juz mamy dwie plyty :)

<ciach>
>Niewiele, ale wszystkie z nich miały taką możliwość. Wnioskuję
>więc z tego, że przynajmniej większość płyt MVP3 w ogóle ma taką
>możliwość.

Bledne zalozenie :) Podchodzac do sprawy w ten sposob moglbym
stwierdzic ze wszystkie IBM'y chodza na 83 MHz z UDMA bo moj tak
dziala :)

<ciach>
>To nie była kwestia pamięci (tzn. na pewno była, ale nie w całości).

Ale glownie pamieci

>Zauważ, że przy 112 MHz procesor był na 336 MHz, a przy 100 MHz mam
>go na 350 MHz. Różnica w wydajności wynika też stąd.

Nie wynika. Przy 112 MHz synchronicznie cache i pamieci chodza na 112
MHz - co daje ogolna wydajnosc na poziomie 350 a miejscami wiecej.
Zmieniles tylko cz. pracy pamieci - wiec chyba nie masz watpliwosci
skad to obnizenie wydajnosci

>Ale pewnie mających dual-voltage.

Gdyby mialy dual voltage to nie byloby w tym nic dziwnego :)

> W takim razie pewnie da się
>je zmusić do niższego napięcia. Jeżeli to zaś single-voltage,
>to nie rozmawiajmy dalej :)

As You wish :)

<ciach>
>A jest niby lepsze?

Lepsze nie - ale stawianie go na rowni z Lucky Star jest pomylka

> IMHO jest najwyżej ledwo porównywalne.

Mam nieco inne zdanie - ale OK.

<ciach>
>W MW-DMA na pewno.

Pewna jest tylko jedna rzecz :)

> W UDMA prawdopodobnie - CR jeszcze nie testowałem.

Pozyjemy, zobaczymy :)

<ciach>
>83 MHz jest ogólnie bardziej ryzykowne. W tym momencie chodzi mi nie
>o mój konkretny sprzęt, ale o zazwyczaj spotykany, który nieczęsto
>jest w stanie poprawnie wytrzymać 83 MHz.

I znowu wracamy do starej dyskusji - dostosowujesz zdanie do tego co
chcesz stwierdzic. Rozmawialismy o Twoim sprzecie a nie jakims
hipotetycznym - tamten temat juz chwile temu skonczylismy

<ciach>
>Nie sprawdzę, bo nie mam pod ręką komputera z dwoma procesorami.

Pod reka to ja tez nie mam - ale mam do takiego dostep :)

>Ale przymierzam się do dual Celerona :) Niedawno napisałem programik
>do dopasowywania widm ze spektrometru - na jednym K6-2 działa dość
>wolno, dual Celeron powinien być ze trzy razy szybszy.

Moze tak - a moze nie :)

<ciach>
>E e. Nie jest. Każ przeciętnemu użykownikowi rozpakować grę
>wrzuconą na dyskietki ARJtem czy JARem.

Po co? Skoro sam jej nie spakowal to i sam jej nie musi rozpakowac. A
tan ktory mu ja spakowal moze mu napisac odpowiedniego bat'a,
nieprawdaz?

> Tak zazwyczaj instaluje
>się _porządne_ gry DOSowe (nie wspominam już o tych z własnymi
>instalatorami, bo to prawie Windows - nawet interfejs prawie
>taki sam). I niech uruchomi taką grę bez NC.

To moze jeszcze lewa reka i z zaslonietymi oczami? :) Po co narzucac
takie wydumane ograniczenia? I dla ilu uzytkownikow DOS kojarzy sie
wylacznie z NC?

<ciach>
>Więc jeżeli ktoś uwielbia demka, to na co mu karta dźwiękowa PCI -
>kupi sobie Gravisa czy SB16 i będzie miał 100% kompatybilności
>ze wszystkimi demkami.

I znowu sztucznie ograniczasz. To ze ktos lubi demka nie oznacza ze
nie korzysta z Windows. Przy takim podejsciu nie moglbys w ogole
pracowac na Rivie pod NT - boo niby po co skoro w ogole nie korzystasz
z 3D?

> Osoba zaś chcąca pracować w Windows może
>sobie kupić spokojnie MVP3+SB128PCI, bo będzie to działało idealnie.

To pytanie po co w ogole kupowac SB128PCI? Moze lepiej AWE64? Albo
SB16? W koncu wystarczy zeby cos brzeczalo ...

Pozdrowienia

Vindex
dzial hardware magazynu Wirtu_at_l - www.wirtual.pl