Re: AMD i jego 3DNow

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Thu 06 May 1999 - 10:54:55 MET DST

Hi,

Vindex wrote:

> No widzisz :) Signum temporis :)

Raczej tragedia :(

> Probowales na FIC'u czy jakiejs innej plycie? Bo od tego rowniez co
> nieco zalezy

Shuttle HOT-555. Płyta nawet niezła, pracowała ze wszystkim co
próbowałem i działa do dziś, aczkolwiek marka podła :)

> OK. Dlatego nie mowie o pracy codziennej - ale do testow nadaje sie
> jak najbardziej. Po prostu sproboj

Na razie próbować nie będę. Sprzęt działa, więc go nie ruszam :)

> Przez kogo? Szkoly sa rozne - jedni polecaja FIC'a, inni ASUS'a a
> jeszcze inni Epox'a

Większość poleca FICa. Polecać Asusa do K6-2 to nieporozumienie,
bo jedyny chyba Asus Socket 7 to P5A, który jest na ALI i w związku
z tym działa powoli i tragicznie działa w NT. Epox to w zasadzie
płyta prawie identyczna z FICem i też ma AFAIK wyprowadzoną możliwość
asynchronizacji pamięci.

> Na jakiej podstawie twierdzisz ze "wiekszosc"? Ile plyt na MVP3
> widziales?

Niewiele, ale wszystkie z nich miały taką możliwość. Wnioskuję
więc z tego, że przynajmniej większość płyt MVP3 w ogóle ma taką
możliwość.

> Alez czyni, czyni :) Sam pisales ile kosztuje asynchroniczna praca
> pamieci - kwestia definicji "wielkiej szkody"

To nie była kwestia pamięci (tzn. na pewno była, ale nie w całości).
Zauważ, że przy 112 MHz procesor był na 336 MHz, a przy 100 MHz mam
go na 350 MHz. Różnica w wydajności wynika też stąd.

> Really? To ciekawe czemu znam ladnych pare osob uzywajacych od ok.
> dwoch lat starszych wersji T2P4 + rozne MMX'y ...

Ale pewnie mających dual-voltage. W takim razie pewnie da się
je zmusić do niższego napięcia. Jeżeli to zaś single-voltage,
to nie rozmawiajmy dalej :)

> Chyba sie nieco zapedziles ... W czymze to niby Soyo jest gorsze od
> FIC'a?

A jest niby lepsze? IMHO jest najwyżej ledwo porównywalne.

> 83 MHz owszem - pytanie tylko czy PIO czy DMA/UDMA

W MW-DMA na pewno. W UDMA prawdopodobnie - CR jeszcze nie testowałem.

> Ryzykowne? Pokaz mi Celrona nie chodzacego na *3 MHz - tych nie
> chodzacych na 100 MHz moge CI pokazac na peczki. Skoro ustalilismy ze
> Twoj sprzet dobrze chodzi na 83 MHz to po co ponownie o tym
> dyskutowac?

83 MHz jest ogólnie bardziej ryzykowne. W tym momencie chodzi mi nie
o mój konkretny sprzęt, ale o zazwyczaj spotykany, który nieczęsto
jest w stanie poprawnie wytrzymać 83 MHz.

> Nie wierz - sprawdz. Proponuje jakikolwiek program do renderingu nie
> korzystajacy z 2 procesorow

Nie sprawdzę, bo nie mam pod ręką komputera z dwoma procesorami.
Ale przymierzam się do dual Celerona :) Niedawno napisałem programik
do dopasowywania widm ze spektrometru - na jednym K6-2 działa dość
wolno, dual Celeron powinien być ze trzy razy szybszy.

> Na poziomie uruchamiania aplikacji czy instalowania gier? Pod tym
> wzgledem Windows jest trudniejszy

E e. Nie jest. Każ przeciętnemu użykownikowi rozpakować grę
wrzuconą na dyskietki ARJtem czy JARem. Tak zazwyczaj instaluje
się _porządne_ gry DOSowe (nie wspominam już o tych z własnymi
instalatorami, bo to prawie Windows - nawet interfejs prawie
taki sam). I niech uruchomi taką grę bez NC.

> A po co komu Windows NT? Kazdy uzywa komputera do tego co uwaza za
> stosowne - to ze Ty nie zaliczasz do tego damek to juz Twoj problem

Więc jeżeli ktoś uwielbia demka, to na co mu karta dźwiękowa PCI -
kupi sobie Gravisa czy SB16 i będzie miał 100% kompatybilności
ze wszystkimi demkami. Osoba zaś chcąca pracować w Windows może
sobie kupić spokojnie MVP3+SB128PCI, bo będzie to działało idealnie.

--
Pozdrowienia,