Re: AMD i jego 3DNow

Autor: Vindex (vindex_at_wirtual.pl)
Data: Thu 06 May 1999 - 01:20:57 MET DST

On Fri, 30 Apr 1999 09:00:46 +0200, Radoslaw Sokol <rsokol_at_iname.com>
wrote:

>Hi,
<ciach>
>2000 podobno jest strasznie. 97 tylko trochę, ale też :)

No widzisz :) Signum temporis :)

<ciach>
>Wieszał się co godzinę lub dwie.

Probowales na FIC'u czy jakiejs innej plycie? Bo od tego rowniez co
nieco zalezy

> Zresztą przez długi czas z tym
>walczyłem - najpierw dostałem go ustawionego na 3.3 V i wieszał
>się co 20 minut. Potem go przestawiłem na 3.45 V i było znacznie
>lepiej, ale dalej nie do pracy. Wreszcie kopnąłem go na 3.6 V i
>od tego czasu chodzi bez jakichkolwiek problemów.

OK. Dlatego nie mowie o pracy codziennej - ale do testow nadaje sie
jak najbardziej. Po prostu sproboj

>Ale FIC umożliwia, a jest to najbardziej polecana płyta pod K6-2.

Przez kogo? Szkoly sa rozne - jedni polecaja FIC'a, inni ASUS'a a
jeszcze inni Epox'a

>Nawet ostatnio na jakiejś płycie no-name widziałem zworki do
>ustawiania asynchronicznej pracy pamięci. _Większość_ płyt na
>MVP3 ma taką opcję.

Na jakiej podstawie twierdzisz ze "wiekszosc"? Ile plyt na MVP3
widziales?

<ciach>
>Na pewno nie :)

No widzisz :)

> Ale obniżenie częstotliwości pamięci nie musi oznaczać
>obniżenia częstotliwości pracy mostków i cache. EDO więc nie czyni
>aż tak wielkich szkód komputerowi z K6-2.

Alez czyni, czyni :) Sam pisales ile kosztuje asynchroniczna praca
pamieci - kwestia definicji "wielkiej szkody"

<ciach>
>Ale akurat tych, które w ogóle obsługują dual-voltage. Wcześniejsze
>wersje można pominąć, bo nawet iPMMX na nie nie wsadzisz.

Really? To ciekawe czemu znam ladnych pare osob uzywajacych od ok.
dwoch lat starszych wersji T2P4 + rozne MMX'y ...

<ciach>
>Zagorzałym przeciwnikiem stosowania tej częstotliwości z przypadkowym
>sprzętem typu Seagate, Soyo, Lucky Star i podobne.

Chyba sie nieco zapedziles ... W czymze to niby Soyo jest gorsze od
FIC'a?

> Z Quantumem jest
>zupełnie co innego - te dyski bardzo rzadko nie działają na 83 MHz.

Ale juz nie tak bardzo rzadko pracuja poprawnie z UDMA przy tej
czestotliwosci ...

<ciach>
>U mnie na 83 MHz Fireball ST działał świetnie w MWDMA2 (sterowniki
>Tyana)

Co o niczym nie swiadczy. Moj IBM DHEA dziala przy 83 MHz z UDMA - czy
to znaczy ze wszystkie tak maja?

>. Potem testowałem Fireballa EL i EX i też działały.
>Fireball CR ma nową elektronikę, więc powinien już zupełnie
>bez problemu wytrzymywać 83 MHz przy każdym egzemplarzu.

83 MHz owszem - pytanie tylko czy PIO czy DMA/UDMA

<ciach>
>I tu dochodzimy do sedna problemu - Intela stać na utrzymywanie
>tak niskich cen na Celerona, więc wykańcza konkurencję, żeby potem
>sobie to odbić.

Demonizujesz. Nie bedzie AMD to bedzie inna firma - rynek nie toleruje
pustki. Zwlaszcza rynek + ustawa antymonopolowa :)

<ciach>
>A idź. Cyrix to procesor do niczego.

Dokladnie tak samo jak AMD :) Wszystko jest kwestia zastosowan ...

> Grzeje się bydle a koprocesor ma
>tragiczny.

Tak jakby AMD sie nie grzaly ... A co do koprocesora - to procesor dla
ludzi ktorzy go nie potrzebuja. Dla tych ktorzy go potrzebuja jest
Celeron

> Przeciętnie będzie wolniejszy od K6-2 mniej więcej tyle,
>ile K6-2 jest wolniejszy od Celerona. Jak już pisałem: wolę mieć
>procesor wolniejszy od Intela o x niż o 2x.

A ja wole miec procesor Intela :)

<ciach>
>Bardziej ryzykowne IMHO jest 83 MHz niż 100 MHz.

Ryzykowne? Pokaz mi Celrona nie chodzacego na *3 MHz - tych nie
chodzacych na 100 MHz moge CI pokazac na peczki. Skoro ustalilismy ze
Twoj sprzet dobrze chodzi na 83 MHz to po co ponownie o tym
dyskutowac?

<ciach>
>Nie mów mi, że dual przy jednej aplikacji jest 10% wolniejszy, bo
>w to niespecjalnie uwierzę.

Nie wierz - sprawdz. Proponuje jakikolwiek program do renderingu nie
korzystajacy z 2 procesorow

> Szczególnie na stacji roboczej, która
>z założenia robi wiele rzeczy na raz (nikt nie będzie kładł duala
>do domowego minikomputerka).

A niby czemu? Znam takich ktorzy wlasnie tak robia - tyle ze
korzystaja glownie z oprogramowania ktore wykorzystuje te dwa
procesory

<ciach>
>Czemu 335? W razie czego zostaje 83 MHz ;)

Plyty dual sa dosc czule jesli chodzi otakie podkrecanie - i nie
zawsze maja ta czestotliwosc

> A jak wezmę przejściówkę
>Socket->Slot, to mam na niej zworki do regulacji napięcia i pewnie
>na 100 MHz też by poszło.

Zycze szczescia i zobaczenia slocketki na wlasne oczy. AFAIK to
slocketki z regulacja napiecia sa dopiero w planach - i napewno nie
beda tanie

<ciach>
>Domowy użytkownik ma Windows 9x. Jeżeli nie obsłuży Linuxa, to w
>DOSie też się nie połapie. Wymagasz od przeciętnego użytkownika
>znajomości DOSa? Przecież to czarna magia ;)

Na poziomie uruchamiania aplikacji czy instalowania gier? Pod tym
wzgledem Windows jest trudniejszy

<ciach>
>A po co komu demka?

A po co komu Windows NT? Kazdy uzywa komputera do tego co uwaza za
stosowne - to ze Ty nie zaliczasz do tego damek to juz Twoj problem

Pozdrowienia

Vindex
dzial hardware magazynu Wirtu_at_l - www.wirtual.pl