Re: umowa gwarancyjna a cih

Autor: Piotr Pastuszka (starosta_at_mikrus.pw.edu.pl)
Data: Wed 05 May 1999 - 00:29:27 MET DST

Quick napisał(a) w wiadomości: <01be964c$0a0911c0$632ca0d4_at_tpsa>...
>Masz w pelni sprawny komputer jesli masz dobry soft
>i nic nie "kombinujesz" w komputerze to ci dziala
>jesli dopuscisz do tego ze jakis wirus rozwala ci bios
>to twoj problem ,trzeba zabezpieczac sie jakims
>oprogramowaniem antywirusowym .To nie wina
>firmy skladajacej twoj komputer TYLKO TWOJA
>a wlasciwie twego lenistwa instalacja avp zajmuje kilka minut.

uzywanie programow antywirosowych nie lezy w warunkach uzytkowania,nie musze
tego stosowac,nie musze sie zabezpieczac,

>Co innego gdy oprogramowanie zalaczone do komputera
>tj. sterowniki itp. soft jest zawirusowany.Tylko w takim wypadku serwis
>zobowiazany bylby do naprawy gwarancyjnej.

nie tylko,sprzet byl uzytkowany prawidlowo,tzn instalowane i nie zmianiane
nic bez wiedzy,nie wszyscy wiedza o istnieniu biosa,sam przestawialem
czlowiekowi w biosie zeby mial zawsze wlaczony numlock bo oczywiscie nie
wiedzial ,dla niego :wlacza 26 X komuter i ten nie dziala ,wsadza dyskietke
startowa - nadal nie dziala -ma podstawy sadzic ze padl sprzet wiec wiezie
do servisu i tam powinien mu byc zrobiony . J juz bez dyskusji.W sadzie
sadze ze Expert by wygral . Jestem przekonany ,nie mowie z doswiadczenia
prawniczego a tylko na podstawie prawa jakie daje nam prawo rekojmi .

>Ja na miejscu firmy ktora (podobno trzy razy) ratowala twoj
>system kazalbym ci zaplacic za ta usluge.
>Wyjasnie zaraz czemu.
>Komputer dodany przez ciebie do serwisu jest sprawny

j.w.

>z mojego punktu widzenia to ze pozwoliles na to aby wirus
>przeprogramowal ci biosa jest twoim niedopatrzeniem.

NIe pozwolilem,sam to zrobil ,a pozwolenie dostal od producenta plyty ktory
nie zastosowal zadnego zabezpieczenia -wystarczajacym jest ustawinie
domyslne blokady biosu .to jest minimum, jezeli nie ma tego to pozwolil to
producent i powinien poniesc koszt naprawy placac servisowi za wykonana
usluge.

>Nie nastapilo zadne fizyczne uszkodzenie jakiego kolwiek
>podzespolu. Wybacz ale za glupote trzeba placic.

> Jedyne pretesje mozesz miec do tworcy wirusa.

Mylisz sie .patrz wyzej,glupi byl producent plyty i on moze miec pretensje
do producenta wirusa >

Krotki przyklad ,w jakimkolwiek urzadzeniu wstawiam srobke ale nie zakladam
nakretki,dziala jakis czas w pewnym momencie rozpada sie bo w koncu srubka
wypadla to znaczy ze winny producent ze nie zakrecil a nie uzytkownik ze nie
sprawdzil wszystkich srubek ,lub odmiana ze srobka skoroduje i efekt ten
sam, on nie ma obowiazku wiedziec ze istnieje rdza i ze musi sie przed nia
chronic,w okresie rekojmi urzadzenie ma dzialac w kazdych warunkach
dopuszczonych przez warunki eksploatacji. NIe dopelnienie tego warunku jest
wina producenta -jezeli nie jest on w stanie zapewnic dzialania
bezawaryjnego w okresie rekojmi nie powinien produktu udostepniac do
sprzedazy

Howgh

PiotrP