Re: Uwaga wirus Happy99.exe rozsylany przez usenet, jako zalacznik

Autor: Expert (expert_at_friko.onet.pl)
Data: Mon 03 May 1999 - 20:33:36 MET DST

Boguslaw A. Hutniczak wrote:

> Expert napisał(a) w wiadomości: <372DD502.2A3F_at_friko.onet.pl>...
>
> [----]

> [----]
>
> Marek napisał: 30.04.99
>
> Bardzo przepraszam Kolegów z grupy, za " poczęstunek happy99.exe ". To wynik
> mojego b. małego doświadczenia w korzystaniu z internetu. Działałem w sposób
> bezwiedny, absolutnie przeze mnie niezaplanowany. Zdaję sobie sprawę z
> faktu, że niektórym z Kolegów mogłem przez to utrudnić pracę.
> Jednocześnie bardzo dziękuję Tym wszystkim, którzy podali mi sposób naprawy
> mojego komputera.
> [...]
Kolego
nie moge sie z toba zgodzic.

Odeslalem listy Markowi i zadnej odpowiedzi.
Wyslalem list do administratora serwera magic.ic.com.pl
- zadnej odpowiedzi.

Tresc listu Marka do mnie nie byla w zaden sposob zwiazana z watkiem
dyskusji na usenecie.

Zatem oczekuje osobistego wyjasnienia, ktorego oczywiscie nie
otrzymalem.

Przed otrzymaniem postu z Happy99.exe otrzymalem post od osoby, ktora
mowila, ze wysle zalacznik , oraz pisala o wielu grozbach, jak zwalcza
adminow i potrafi uprzykszyc zycie.

Przed wyslaniem informacji na liste a odeslaniem postow do Marka W.
 na liscie gielda pojawil sie post od P. K. z listy wgpw, ktory pisal o
Happy99.exe, ze juz wczesniej otrzymywal, ten pierwszy Pan , z grozbami,
tez pisal ze otrzymywal tego wirusa/trojana.

Zatem oczekuje od Marka W. podania na liste i personalnie pelnych danych
osobowych , osobiscie.

Oczekuje odpowiedzi od admina magic.ic.com.pl , gdy zawiadomilem o
wirusie to nie mam dotad zadnej odpowiedzi.

Na tym serwerze z darmowymi kontami nie bylo regulaminu serwera.
A caly serwer byl na starym pececie.

Rozpowszechnianie wirusow, trojanow przez inet jest zawsze grozne i
niebezpieczne, gdyz coraz wiecej zalacznikow lata z poczta.

Oczekuje ze osoba , ktora wysylala happy99.exe zrekompensuje dobrowolnie
wszystkie szkody u osob, ktore je poniosly.

Czy wirus byl wysylany swiadomie , czy nieswiadomie to naprawde nic nie
ma do rzeczy.

Gdyz inaczej to 100 nowych uzytkownikow inetu, uczniow szkoly, wysle nam
na skrzynki i do usenetu dziesiatki wirusow , a potem powie, ze dzialali
nieswiadomie.

Tak jak z cih em dolaczanym do licencjonowanych plytek CD.
Tysiace ludzi stracilo cale dyski z danymi, a
nikt za to nie odpowiada.

To sie nazywa dziadowstwo a nie profesjonalizm.

O CIH wiedzaly redakcje pism komputerowych, producenci antywirusow,
a mimo to przed data 26 kwietnia nikt o tym nie pisal.

Nie pisal o tym zaden producent antywirusa na polskie listy dyskusyjne.

To tak jakby wiedziec o zamiarze popelnienia przestepstwa i nikogo nie
uprzedzic, nie ochronic.

To jest niestety forma wspolwiny i wspolodpowiedzialnosci za szkody
osob, ktore zawodowo zajmuja sie bezpieczenstwem sieci, administratorow,
producentow softu, CD, ktorzy wiedzac o dacie 26 kwietnia pol roku
wczesniej , nie podjeli stosowanych dzialan minimalizujacych szkody.

Moze tak byc ze nikt sie nie poczuwa do wspolodpowiedzialnosci
akceptujac Schadenfreude ,
ale chyba nie taki jest standard .

Wirusow, trojanow z kolejnymi datami moze byc jeszcze wiele przed 2000.
I chyba lepiej, aby sie sytuacja nie powtorzyla.

Co z tego ze na plytce CD czasopisma jest 10 antywirusow z licencja,
bezplatnie, gdy nie wykryja mi cih a czy innego swinstwa ?

Jacek