Re: Odpowiedzialnosc za rozpowszechnianie wirusow ? Re: Z jakim softem przyszedl CIH ?

Autor: Expert (expert_at_friko.onet.pl)
Data: Sun 02 May 1999 - 18:17:18 MET DST

> Np. mogli sprawdzić płytę MKS'em. Pomimo, że MKS wykrywa owego wirusa
> nie jest w stanie znaleĽć go w ZIP'ach. IMHO wydawca wymigał by się.

Nie moze sie wymigac.
Dolozenie wszelkich staran oznacza m.in. testowanie plytek wszelkimi
dostepnymi programami antywirusowymi.
O ograniczeniu MKs-vir w wykrywaniu wirusow w zipach wiadomo.

I to moze byc jedynie na minus Mks-vira.
Wiele firm prenumeruje jedynie Mks-vira , a co jak zlapaly ciha ?

Wiekszosc antywirusow jest dostepnych w inecie jako dema, shareware, na
plytkach w czasopismach.
Tak wiec dostep do 5 programow antywirusowych kazda firma ma.
Czy chce z nich korzystac to nie tylko jej sprawa.
Ale sprawa producentow m.in. Mks-vira, ktory i ktorzy powinni wyraznie
pisac , ze nasz produkt nie wykrywa wszystkich wirusow.

Co z tego ze wykrylem i usunalem nastepujace wirusy:

WM.Cap.A19
HLLS.Unvisible.com

jezeli musialem uzyc 3 programow antywirusowych.

Jedynie mnie pociesza fakt inna moja plyta sama wykrywa wirusy i ma
Trend ChipAway Virus protection.

> Bo jak by się jednemu udało dostać odszkodawanie to odrazu znalazło by
> się więcej takich "chętnych".

Moze nawet nie odszkodowanie ale pokrycie ew. kosztow serwisowania.

> A gdyby dane przepadły z powodu fizycznej awarii dysku twardego, który
> jest na gwarancji to czy też można zarządać odszkodowania od producenta
> czy sprzedawcy?

To juz jest sprawa losowa.

Jacek