Re: Poszukuję programu

Autor: vurt (vurt_at_polbox.com)
Data: Sun 02 May 1999 - 23:37:03 MET DST

EMULACJA CD-ROMa
                          ----------------

Na plytach znajduja sie rowniez tzw. CD-RIPy, czyli zrzuty z kompaktow.
Czesc z
nich jest zlamana i chodzi z twardego dysku, a czesc wymaga emulowania
kompaktu.
W tym celu nalezy uzyc programu HIDE.EXE, aby system widzial jeden z
katalogow
na twardym dysku jako czytnik CD-ROM. Wykonuje sie to w nastepujacy sposob:

                      HIDE R: HIDE
                      SUBST R: C:\XXX

gdzie R: to nazwa napedu CD stosowanego w twoim komputerze, a katlog C:\XXX
to katalog, w ktorym bedziemy emulowac kompakt. (HIDE.EXE wymaga zaladowania
MSCDEX-a w AUTOEXEC.BAT).I teraz mozna instalowac gre jak oryginal z
kompaktu.

Innym programem do emulacji kompaktu jest CDEMU2.COM. Aby go uruchomic,
nalezy
skonfigurowac komputer bez MSCDEX-a oraz wpisac nastepujacy ciag instrukcji

        SUBST P: C:\XXX
        CDEMU2 P:

(Instrukcja CDEMU2 /U kasuje emulacje kompaktu, a P: to dowolna litera,
ktora
bedzie nazwa kompaktu)

Rowniez program FAKECD.EXE sluzy do emulacji kompaktu. Skladnia:

        FAKECD C:\XXX /L:K

gdzie C:\XXX to katalog, a K to dowolna litera, ktora bedzie litera
kompaktu.
Instrukcja FAKECD /UNINSTALL kasuje emulacje kompaktu

!!! UWAGA !!! Nalezy zaemulowac kompakt jednym z programow przed kazdym
uruchomieniem gry, ktora wymaga CD-ROMa.

!!! UWAGA !!! Aby zaemulowac za pomoca FAKECD kompakt,gdy jestes pod
Windows95,
              musisz emulowac go jako naped o innej literze, niz twoj
CD-ROM,
              np. jesli twoj CD-ROM to F:, to emuluj CD jako G:,H:,M: itd.

!!! UWAGA !!! Aby moc stosowac emulatory z dowolnymi literami, nalezy do
pliku
CONFIG.SYS dopisac linie:

        LASTDRIVE=Z

Dzieki temu mozemy stosowac w systemie napedy od A: do Z:

!!! RADA !!! Zalecam uzywanie HIDE lub FAKECD. FAKECD ma te zalete, ze moze
emulowac CD-ROMa o dowolnej literze (a jest to wazne, gdy np. gra chodzi
tylko z dysku F: - a przy pomocy HIDE nie mozna zmienic litery CD-ROMa)
oraz mozna go odinstalowac. Natomiast HIDE jest najbardziej skutecznym
emulatorem. Natomiast CDEMU2 czesto sie wiesza i nie zalecam uzywania go.

!!! UWAGA !!! Czesto gra CD-ROMowa jest juz zlamana i nie wymaga emulacji,
ale wymaga, aby sterownik CD-ROM (MSCDEX.EXE) byl w pamieci. Nie uruchamiaj
takiej gry w konfifuracji "bez CD-ROM"