Re: umowa gwarancyjna a cih

Autor: Expert (expert_at_friko.onet.pl)
Data: Sat 01 May 1999 - 02:03:41 MET DST

dj.futszak wrote:

> Czego kupowanie ???
> Ja mowie o zablokowaniu mozliwosci upgradeowania bios-u czy zmieniania
> jego ustawien poprzez oprgoramowanie.
> Slyszal kolega o czyms takim jak wymiana biosu poprzez zwykla wymiane
> kosci pamieci ???

Do tego akurat chyba nie ma powrotu. Bo kto ma tego eproma nagrac,
przetestowac, sprzedac .

> Nie zmienialem w ogole biosu w swoim kompie przez 2 lata (jak mialem
> 386) i teraz rowniez siedze juz prawie 2 lata na 586 i tez do
> wymieniania biosu mi nie spieszno, tymbardziej ze do biosu nawet zbyt
> czesto nie zagladam,

i to jest chyba wazna idea.
Ze nie zaglada sie czesto do biosa i czy tam wincih czy inny chlam
namieszal, trudno codziennie sprawdzac .

 no chyba zeby przestawic ustawienia twardych
> dyskow bo ciagle nimi wachluje,
ale tego wlasciwie nie trzeba robic, auto wystarczy, sam odszuka,
a zmiane bootowania przez odlaczanie zasilania.
Bootuje z dowolnego dysku, do ktorego jest podlaczona siec.
Zasilanie mozna wyprowadzic na zewnatrz, przelaczane wylacznikiem.

a podobnie postepuje zapewne 95%
> normalnych uzytkownikow, a te 5% moze sobie kupic programatorek
> epromow i po klopocie.

Moze taki dolaczany do pecetka ? to jest zlota mysl.

> I sadze ze to jest wlasni najlepsze rozwiazanie, jedna zworka
> blokujaca mozliwosc upgradeowania bios-u, a druga blokujaca zmiane
> ustawien biosu i po klopocie, przynajmiej teoretycznie...

oby jeszcze producenci chcieli nas wysluchac .
Niech nawet ta zworka wyjdzie na zewnatrz zamiast klawisza turbo,
ktorego nawet stare plyty nie uzywaja.
Jacek