Re: PolEdit i Haslo Windows

Autor: Arek Pietrowski (arek_p_at_friko3.onet.pl)
Data: Mon 26 Apr 1999 - 21:29:06 MET DST

Slawomir Sidor napisał(a) w wiadomości:
<7g1ads$nu1$6_at_polonez.man.lodz.pl>...
>Witam.
>
>Przepraszam, ze nie na win95 pisze, ale tam nie spodziewam sie odpowiedzi
>na takie pytanie:
>Potrzebuje cos (na razie mam Edytor Zalozen Systemowych) zeby Windows95
>wymagaly hasla przed wpuszczeniem na pulpit.
>Jak usunac haslo calkowicie to wiem, ale jak wymusic jego sprawdzanie
>to tego nie wiem. (Chodzi mi o to zeby nie mozna sie bylo przez ESC
logowac)

mnie tez to sie nie udalo

>Wazna uwaga. Przeciwnicy (znaczy ci przeciwko ktorym to wymierzam) to
>nie sa studenci a zwykle wystraszone blondynki. Jesli taka nie wejdzie
>przez ESC to nie bedzie nic kombinowac, tylko grzecznie wstuka haselko.
>
>W Edytorze Zalozen Systemowych mozna to teoretycznie zrobic, ale nie
>wiem jak. A dokladniej obojetnie co zrobie nie odnosi to zadnego skutku.
>Domyslam sie, ze trzeba Winde poinformowac o koniecznosci sprawdzania
>hasla i innych bajerow... tylko jak to zrobic ?

Ja to zrobilem tak.
Mam windows 95osr2.1 i siec na koncentryku.
Siec podstawowa to microsoft network.
A wiec do rzeczy u mnie wciskajac esc rezygnuje z logowania sie do sieci
microsoft network i loguje sie jako uzytkownik default do sieci podstawowej
windows tam edytorem zalozenien systemowych blokuje calkowicie dostep do
wszystkich elementow (dla blondynek mozna ladowac active desktop z jakas
strona hypertekstowa ktora poinformuje ja ze nie dostepu do niczego i
pozostaje sie jej tylko wylogowac).
No dobrze ale jesli ktos sie zaloguje jako nowy uzytkownik i poda wlasne
haslo. Przed tym tez trzeba sie zabezpieczyc.Klient taki loguje sie wtedy do
sieci microsoft network jako np. jasio. Takich klientow zalatwiamy
zakladajac plik zalozen systemowych dla kazdego uzytkownika lacznie z
default (poniewaz uprawnienia default otrzymuje wtedy kazdy nowo logujacy
sie uzytkownik). I znowu dla blondynek mozna puscic neon ze zalogowala sie
po raz pierwszy ale ma zero uprawnien.
Taki plik zalozen jest interpretowany kazdorazowo przy logowaniu sie uzytkow
nika wiec mozna nadac sobie uprawnienia admina i na biezaco zmieniac
uprawnienia uzytkownikow nie znajac nawet ich hasel.
Mam nadzieje ze bylem zrozumialy.
Pozdrowienia