Re: PolEdit i Haslo Windows

Autor: Tomasz K. Kwiatkowski (kwiatkowski_at_softlab.ii.uj.edu.pl)
Data: Tue 27 Apr 1999 - 14:41:44 MET DST

Arek Pietrowski wrote:

> Ja to zrobilem tak.
> Mam windows 95osr2.1 i siec na koncentryku.
> Siec podstawowa to microsoft network.
[...] opis
> Taki plik zalozen jest interpretowany kazdorazowo przy logowaniu sie uzytkow
> nika wiec mozna nadac sobie uprawnienia admina i na biezaco zmieniac
> uprawnienia uzytkownikow nie znajac nawet ich hasel.
> Mam nadzieje ze bylem zrozumialy.

Ja zrobiłem to podobnie - tylko grzebiac ręcznie w rejestrach - nie
chciało mi się uczyć poledita...
Ale nie jest to idealne, bo są znane problemy:

1) Siec podstawowa to microsoft network - blondynka wpisuje hasło
(błędne) dla istniejącego uzytkownika (np. root). Wcisnęła enter po
prostu.
Pokazuje się okienko "logowanie windows", blondynka naciska escape dla
odmiany bo się przestraszyła :)
I w tym momencie wchodzi jako "root" na doskonale zabezpieczony
komputer.

2) Już nie dla blondynek. Odpowiednia kombinacja klawiszy i przed
zalogowaniem sie można uruchomić taskmanagera (ktoś o tym pisał)
A taskmanagerem uruchomić mozna wszystko.

To do kupy zniechęciło mnie do zabezpieczania komputera pod tym
"systemem"

Tomek

--
## kwiatkowski_at_softlab.ii.uj.edu.pl