Re: Logo w BIOSie .. inaczej :)

Autor: Wojciech Strzelecki (fanthom_at_fanthom.math.put.poznan.pl)
Data: Fri 23 Apr 1999 - 15:47:02 MET DST

On Fri, 23 Apr 1999, Virgil wrote:

> Badalem dokladnie ta sprawe i dochodze do wnioskow.
> 1. Na to logo musi byc miejsce w biosie (jak niektorzy
> mowia, trza placu). Moze to byc problem.
> 2. Musi byc procedura, ktora to logo pokaze. I to dopiero
> bedzie problem. Co z tego ze jest miejsce, skoro producent
> stwierdzil, ze to niepotrzebne i zastapli czyms innym.
> I tu nic sie nie poradzi. Jak wynika z eksperymentow,
> ktore przeprowadzalem, nie bedzie logo na caly ekran
> na plytach z biosem Award. Choc moze znajdzie sie plyta
> ktora ma ta mozliwosc, nigdy nie now nigdy.

To nie zalezy od plyty tylko od tego czy w BIOSie jest stosowny obrazek.
Kazdy BIOS AWARDa ( z tych z ktorymi sie spotkalem) ma te mozliwosc.
Programem do edycji zbiorow *.bin mozna taki obrazek dodac.
modbin <nazwa.bin> /oem <nazwaobrazka>
a wyluskac: modbin <nazwa.bin> /oem extract
lub usunac modbin <nazwa.bin> /oem release
Robilem to kilka razy , lecz mialem do dyspozycji tylko dwa obrazki

Pozostaje wiec tylko problem ustalenia standardu w jakim owe obrazki sa
zapisane , pomimo ze maja rozszerzenia .bmp nie sa to standardowe
bitmap-y.

Wojtek