Re: Upgrade Bios'a

Autor: Wojtek (rzutnik_at_friko6.onet.pl)
Data: Thu 04 Mar 1999 - 11:20:01 MET

>Bios'a.
>
>do najbezpiecniejszych operacji to to nie nalezy. W razie niepowodzenia nie
>mozna ot tak po prostu odtworzyc starszej wersji chociazby z tego powodu, ze
>komputer ci nie wystartuje ze zwalonym BIOSem.
>wtedy jedynym ratunkiem pozostaje programator EPROM-ow.
>
>Ostatnio widzialem brawurowa akcje ratowania BIOSa po nieudanym
>uaktualnianiu. Polegalo to na jakichs czarodziejskich zabiegach typy
>odzyskiwania czesci BIOSa z SHADOW-ow . Nie znam szczegolow wiec nie bede
>tego opisywal.

Robiłem upgrade i się wywalił. Oczywiście płyta już nie wystartowała.
Próbowałem na programatorze, ale okazało się, że kość była fizycznie
walnięta i nie dało się nic do niej zapisać. Po zakupie czystej kości
Flash Atmela upgrade poszedł bez problemu.

W razie nieudanej aktualizacji drugą metodą, oprócz programatora, jest
wykorzystanie drugiej takiej samej płyty:
uruchamiasz komputer (z tą drugą płytą) najlepiej z dyskietki bez
żadnych sterowników. Po odpaleniu należy wyciągnąć dobrego Biosa
(należy uważać na ładunki elektrostatyczne) i wsadzić tego na którym
nie udała się aktualizacja i przeprowadzić wtedy aktualizację
(oczywiście nie wyłączając komputera).
Czasami jest to jedyny sposób, mi się udało.