Re: Sb Live ?

Autor: Mariusz Jaworski (genesis_at_bonair.waw.pl)
Data: Wed 30 Dec 1998 - 14:10:16 MET

Hej !

Marek Nazarko wrote:
> He, he, pokaż mi miejsce, gdzie w tej cenie jest ta karta (adres www
> albo telefon)
 Live! czy Maxi HomeStudio Pro ? ;-)

> j.w. tzn gdzie kupić?
 Co do tego - moge sie dowiedziec za jakas godzine. Jest pewna firma
(bodajze we Wroclawiu) dystrybujaca o ile pamietam produkty
Guillemount'a
(informacje niekompletne - moze to byc rownie dobrze Poznan i produkty
Creative'a - szczegoly za godzine - jak kumpel wroci do pracy ;).
 Plytka nie jest oryginalnym produktem Creative'a - niemniej jest to
dokladnie ten sam produkt (tak jak np. pamieci Kingston'a do
serwerow COMPAQ'a). Bedzie dostepna w tej firmie na poczatku
nadchodzacego roku. Planuje sobie to kupic wiec jesli ktos jeszcze z
Warszawy bylby zainteresowany, mozemy uwspolnic interesy...

> A czy można z wejścia SPDIF zrzucać wavy? Inymi słowy czy wejście
> SPDIF może być wykorzystane jako sampler?
 Przypuszczam ze tak z tym, ze obecne driver'y tego nie umozliwiaja...
:(
A zreszta - moze gdy wybieram jako zrodlo nagrywania cyfrowe zrodlo
CDROM to WaveStudio zgrywa bezposrednio informacje z wejscia...
 Bede musial sprawdzic...

> no co ty, procesor karty ma pewną moc obliczeniową i jest w stanie w
> danej chwili obsłużyć x efektów. Chodzi mi o to ile to x wynosi.
 No wiec to nie tak (znowu musze sie tlumaczyc z powodu niedokladnych
opisow - sorki ;)... Masz DSP, ktore jest w stanie zrobic okreslona
prace w okreslonym przedziale czasu (okres probkowania). Gdy efekt
polega
na dodaniu echa, sprawa jest prosta. Gdy musze przesunac widmo sygnalu
algorytm DSP nieco sie komplikuje (po prostu jest to duzo bardziej
zlozony filtr cyfrowy). W zaleznosci od tego jak skomplikowane sa efekty
moge dokladac rozna ich ilosc. Natomiast te dostepne z driver'ami
maksymalnie moga dzialac po cztery na raz.
 Ach - gdyby byl dostepny toolkit do tworzenia tych efektow... ;-)

> Może uszczegółowię pytanie - nie zależy mi na tym, aby efekt był
> założony na dany typ wyjścia (Wav, MIDI) tylko np. na pojedyńczy
> instrument w utworze MIDI.
> Np. gitara ma compressor, fortepian reverb, bas equalizer, inna gitara
> churus+echo.
 Tak mozesz. Oczywiscie - w przypadku midi. Standardowo Reverb i Chorus
jest mapowany w kontrolerach midi (chyba nr 91 i 93 odpowiednio). Kazdy
inny efekt, ktory dodasz, rowniez mozesz zmapowac na kontroler midi
(niestety, nie da sie zamienic np. reverb'u na wah-wah ;-). W utworze
midi musisz tylko sterowac kontrolerem - regulujac tym samym
intensywnosc
efektu.
 No i niestety w ten sposob nie mozesz uzyskac dwoch rodzajow
jakiegokol-
wiek efektu. Np. gdybys chcial miec jeden instrument z echem 300ms a
drugi
z echem 1 sek. to (o ile mi wiadomo - bo mozesz rowniez efektem sterowac
inne efekty ;) sie nie da. Mozesz miec kazdy efekt tylko jednego typu -
- co najwyzej mozesz regulowac jego intensywnoscia...

> Na pewno Live tego wszystkiego nie potrafi na raz ale ile z tego
> potrafi? 4?
 Mozesz zmapowac 4 efekty i dowolnie nimi sterowac. Gitara (kanal
pierwszy midi) - dodajemy 50% wah-wah, fortepian (kanal drugi) -
dodajemy
100% reverbu i 20% chorusa, a na kanale 10. perkusje dajemy z delikatnym
echem (np. 10%).

> Czy potrafi wykorzystać CPU aby liczył to czego on już nie wydoli?
 Nie. Caly tor przetwarzania sygnalu nie trafia do procesora
("przechodzi"
przez pamiec ale nie przez procesor).
 Chociaz - zapewne - wszystko jest kwestia oprogramowania... ;-)

 Hi.
                          M.
Mariusz Jaworski
genesis_at_bonair.waw.pl