Re: Karty muzyczne 3d

Autor: fachman (fachman_at_friko.onet.pl)
Data: Thu 24 Dec 1998 - 22:12:51 MET

>Kupilem sobie niedawno chipa z testem kart. Interesuje mnie ten temat
>wiec przeczytalem ten artykul. I co. Ano jak zwykle w chipie kupa bledow
>(chyba ze karty na tym samym chipsecie az tak sie roznia). Otoz
>interesuje sie vortexem i wybralem z testu chipa

Te karty roznia sie tylko sterownikiem co jasnie nam panujacy chip raczyl
nie zauwazyc. W ogole to oni testuja wszystko ze sterownikami co dostaja z
karta i potem ludziom kity wciskaja. Rozne karty maja rozne sterowniki jedne
starsze jedne gorsze i chodz z jednych dzialaja na drugich to w ich oczach
tylko jedna jest lepsza. Innymi slowy testerzy chipa nie znaja podstawowych
zasad testow

>I jeszcze jedno. Czy tylko vortex obsluguje A3d (nie liczac live! gdyz
>on mnie nie interesuje ze wzgledu na cene)? Chyba jest to dosc wazne
>gdyz na tych kartach obciazenie procesora dosc wzrasta przy kozystaniu z
>3d soundu. Widzialem gdzies wyniki porownujacwe vortexa i innych i nie
>jest weslo.

Obsluguje rowniez Yamaha XG-PCI jak rowniez 76 glosow directsound 3d
sprzetowo.
Mam te karte od paru miesiecy i nadal nie widze na rynku jej powazniejszego
konkurenta.
Jakosc dzwieku mnie sie bardzo podoba zwlaszcza mp3 a o midi to lepiej nie
wspominac bo jest druzgocace dla konkurencji. Wydajnosc ;) moze podam ci ile
czasu procesorowi zajmuje winamp z equalizerem wlaczonym
Procek celeron 448 ABIT BH6 Winamp 2.05 directsound output
System monitor wgrany zaraz po wlaczeniu windowsa pokazuje 10-12%
Inny test dekoder Nagrasound 1.25beta dekoduje z super jakoscia dzwiek
canal+ zajmujac procesorowi 5-8%
I do tego kosztuje mniej niz 100zl
Acha pod dosem to jak masz INTEL LX,BX,EX to nie ma problemu nawet pod
czystym na innych jest ale w sesji dosa w windowsie

>I z ostatniej chwili. Czy karta pine pt2625 na maestro 1 ma szanse byc
>kompatybilna z a3d (wedlug tabeli chip jest jak najbardziej, choc
>patrzac na stone ESS nie ma tam takich rewelacji. Moze nie wiedzia
>zbytnio co stworzyli ;-)) Jesli tak to by wyjasnialo poprzedni problem
>bo wydajnosc tego chipa jest sporo wieksza i obbciazenie proca moglo by
>byc mniejsze.

Tak jest kompatybilna o ile masz nowe drivery, wczesniejsze nie obslugiwaly
A3d. Jednak sprobuj zdobyc dobrze dzialajace drivery ;) ESS olewa klientow
jak leci. Jezeli maestro to tylko 2 bo jakbyco to zawsze sciagniesz drivery
od diamond`a

Pozdrawiam i wesolych swiat