Karty muzyczne 3d

Autor: marcin (marcines_at_friko.onet.pl)
Data: Sun 20 Dec 1998 - 13:02:27 MET

Witam
Kupilem sobie niedawno chipa z testem kart. Interesuje mnie ten temat
wiec przeczytalem ten artykul. I co. Ano jak zwykle w chipie kupa bledow
(chyba ze karty na tym samym chipsecie az tak sie roznia). Otoz
interesuje sie vortexem i wybralem z testu chipa

Vivatec Sound Sytem Gold pro- co dziwne jako jedyna kompatybilna w dosie
z general midi i bodajze bez sterownikow chodzi w czystym dosie (brak
sterownika do dosa i zgodnosc karty z nim).Ponadto ma wzmacniacz.

Genius - ma wzmacniacz

Aztech - ma OPL-a i bodajze bez sterownikow chula w dosie (co to jest
TAD)

Ogolna charakterystyka kart vortexowych to brak opla, zgodnos w dosie
wymuszona sterownikiem, only line out i brak kompatybilnosci w dosie z
general midi (czyzby cisza jesli chodzi o midy pod dosem i linuxem?)

A teraz o co mi biega. Otoz chodzi mi o zweryfikowanie tych parametrow
przez uzytkonikow w.w kart, gdyz jak pisalem nie wierze zbytnio w te
zestawienia chipowe.

Poza tym chcialbym sie dowiedziec czy wyjsciem line out da sie
wysterowac sluchawki.Oraz jak jest rozwiazana sprawa midi. Widze w
tabelce ze karty posiadaja 64 hardware wavetable i 128 instrumentow, a
nie posiadaja ramu , romu ani nie korzystaja z pamieci operacyjnej. Ba
softwarowy wave tez jest nieobecny. A do tej pory sadzilem ze to wlasnie
on dziala z midi vortexowym.

Pisalem do chipa ale jak mozna sie spodziewac nikt z redakcji sie na
grupie nie zjawll od 4 dni. :(

I jeszcze jedno. Czy tylko vortex obsluguje A3d (nie liczac live! gdyz
on mnie nie interesuje ze wzgledu na cene)? Chyba jest to dosc wazne
gdyz na tych kartach obciazenie procesora dosc wzrasta przy kozystaniu z
3d soundu. Widzialem gdzies wyniki porownujacwe vortexa i innych i nie
jest weslo.

I z ostatniej chwili. Czy karta pine pt2625 na maestro 1 ma szanse byc
kompatybilna z a3d (wedlug tabeli chip jest jak najbardziej, choc
patrzac na stone ESS nie ma tam takich rewelacji. Moze nie wiedzia
zbytnio co stworzyli ;-)) Jesli tak to by wyjasnialo poprzedni problem
bo wydajnosc tego chipa jest sporo wieksza i obbciazenie proca moglo by
byc mniejsze.

Ufffff
Pozdrawiam wszystkich
Marcin