Re: Karty muzyczne 3d

Autor: Tomasz Jarnot (jurand_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Sun 20 Dec 1998 - 13:44:15 MET

On Sun, 20 Dec 1998, marcin wrote:

> Witam
> Kupilem sobie niedawno chipa z testem kart. Interesuje mnie ten temat
> wiec przeczytalem ten artykul. I co. Ano jak zwykle w chipie kupa bledow
> (chyba ze karty na tym samym chipsecie az tak sie roznia). Otoz
> interesuje sie vortexem i wybralem z testu chipa
>
> Vivatec Sound Sytem Gold pro- co dziwne jako jedyna kompatybilna w dosie
> z general midi i bodajze bez sterownikow chodzi w czystym dosie (brak
> sterownika do dosa i zgodnosc karty z nim).Ponadto ma wzmacniacz.
>
> Genius - ma wzmacniacz

Super :) Teran na rynku jedyna karta ktora nie ma wzmacniacza to z tego co
wiem to ejst SB 64 PCI OEM :)

> Aztech - ma OPL-a i bodajze bez sterownikow chula w dosie (co to jest
> TAD)
>
> Ogolna charakterystyka kart vortexowych to brak opla, zgodnos w dosie
> wymuszona sterownikiem, only line out i brak kompatybilnosci w dosie z
> general midi (czyzby cisza jesli chodzi o midy pod dosem i linuxem?)
>
> A teraz o co mi biega. Otoz chodzi mi o zweryfikowanie tych parametrow
> przez uzytkonikow w.w kart, gdyz jak pisalem nie wierze zbytnio w te
> zestawienia chipowe.

I slusznie. 90% kart dzwiekowych lepszych niz Sound Blaster Pro ma
specyficzne sterowniki bez ktorych w DOS ci nie ruszy. Nawet SB16 wymaga
instalowania driverow. Tak wiec jesli zgodnosc w DOS wymuszona
sterownikiem jest az taka wada karta na Vortexie to ja nie mam pytan co do
testow w Chipie :) Moze ten pan ktory tutaj sie tak ostatnio burzyl i
proponowal zakladanie wlasnego laboratorium teraz sie wypowie ? :)

> Pisalem do chipa ale jak mozna sie spodziewac nikt z redakcji sie na
> grupie nie zjawll od 4 dni. :(

A po co sie maja zjawiac zeby ich wszyscy zjechali ? :)

************************************ jurand_at_zeus.polsl.gliwice.pl
                                     Tomasz Jarnot, tel. 0602 175699

                          TELNET IN PEACE ...