Re: Problem z CD-R

Autor: Marek Nazarko (csbi.katowice.pl_at_mna)
Data: Fri 18 Dec 1998 - 08:39:43 MET

..machine running, bzz, bzz.., Thu, 17 Dec 1998 15:43:11 +0100, bzz,
bzz ..., Tomasz Jarnot ... bzz, bzz..., wrote :

>TEgo to juz w ogole nie rozumiem. Jak moze zle zinterpretowac dane ?
>Przeciez program do kopiowania CD robi tak - czyta dane z CD i wrzuca na
>nagrywarke.
Albo na dysk, gdyż ja nie uznaję przegrywania on-the-fly

> On ich w miedzyczasie nie obrabia.
Niestety tak, np. zrzuca do wava (a to juz jest obróbka).

> Co ty tu na sile chcesz mi
>udowodnic ?
Nic na siłe, to po prostu fakty.

>2 sekundy to jest ogolnie przyjety standard :)
A to fakt - np. płytki tłoczone, które muszą być pierwotnie nagrane w
DAO, i które nie są koncertowe, też mają 2 sekundowe przerwy. Ale to
raczej wymagania producentów magnetofonów, po to aby działało
wyszukiwanie nagrań na kasetach nagranych z tych płyt.

> Moze byc oczywiscie inaczej
>ale jeszcze sie nie spotkalem z programem ktory robilby inne przerwy niz
>dokladnie 2 sekundy.
WinOnCD, ponoć także GEAR. Oczywiście nie wszystkie nagrywarki to
obsługują, no i dużo zależy od driverów.

>A no widzisz juz inaczej mowisz...
Wciąż to samo tylko po prostu się nareszcie zrozumieliśmy :)

>Wina programu moze byc tylko w jednym
>miejscu - jesli masz badziewny czytnik ktory do poprawnego sciagania audio
>wymaga jitter correction, a nie masz w sofcie tej opcji wlaczonej. Ale to
>wtedy jest bardziej wina niedoinformowania :)
Niestety - wina może być też np. w źle nagranej płycie, co z kolei
było winą złych driverów, czyli winą programu (którego drivery są
integralną cześcią).
Mam 2 rodzaje takich przypadków (mogę zaprezentować):
- płyta nagrała się jako jeden długi utwór (tzn niby widać wszystkie
utwory ale ustawić się można tylko na pierwszym),
- płyta nagrała się z błędem (Cequadrat przyznał się do błędu), co
powoduje, że albo na końcu każdego nagrania pada zrzucanie, albo
zrzucają się trzaski na końcu każdego utworu.