Re: K6-266 musi sie rozgrzac? Cyrki przy odpalaniu...

Autor: Andrzej P. Wozniak (uszer_at_polbox.com)
Data: Tue 15 Dec 1998 - 10:57:08 MET

Tomasz Holdowanski napisał w wiadomości:
<3672a5a0.1449070_at_news.rubikon.net.pl>...
>Witam!
>Mam dziwaczny (IMHO) problem. Otoz w ciagu pierwszych paru od
>wlaczenia zimnego kompa, wyczynia on rozne podejrzane harce, z ktorych
>najbardziej spektakularnym jest odmowa zaladowania Ndiagsow pod DOS`em
>i wywalenie komunikatu o dzieleniu przez zero. Po tych kilku minutach
>wszystko wraca do normy, Ndiagsy sie odpalaja bez bolu i w ogole... Co
>jest? Rozbieg procesora? :-))) Z lektury listy wiem, ze na ogol
>_najpierw_ jest w porzadku, a potem sie kaszani, a nie na odwrot...
>:-))) Moja konfiguracja to:
> [...]

1. A karta graficzna, a inne karty?
2. NDIAGS wszędzie jest opisany jako program, w którym Norton nic nie
poprawił. Nie ma prawa chodzić na Cyrixach, AMD, Winchipach i powyżej 200
MHz. Jeżeli to robi, to losowo, zależnie od tego, co akurat siedzi w
pamięci. Potem dalsze zachowanie komputera tym bardziej losowe.
Używaj innych narzędzi do sprawdzania konfiguracji, chociażby PCCONFIG, do
testowania pamięci też znajdź co innego (stary AMIDIAG i PCCHECK dalej
dobrze chodzą)
3. Rady ogólne, bo za mało szczegółów podałeś:
 - ustaw wszystkie wartości w BIOS-ie na Default/Auto;
 - wyciągnij wszystko, co się da, i dokładnie oczyść wszystkie styki;
 - sprawdź wentylację komputera - czy wiatrak na procesorze się nie zacina,
czy zasilacz nie zarósł brudem, czy komputer nie stoi koło kaloryfera itp.;
- sprawdź ustawienia napięcia na procesorze i pamięciach (w obudowach ATX
czasami zasilacz daje kiepskie napięcie 3,3 V),ewentualnie podnieś napięcie
na procesorze o 0,1 V powyżej nominału; jeśli możesz, na płytę daj też
więcej niż 3,3 V;
- może karty lub pamięci nie wytrzymują podkręcania - lepiej daj 66 MHz*4,5
niż 75 MHz*4, tzn. podkręć tylko procesor, nie zapomnij o większym
radiatorze;
- chyba nie używałeś zapluskwionych NU 3.0, po użyciu których trzeba
wyzerować ustawienia BIOS-u; może na wszelki wypadek jednak to zrób, tzn.
zresetuj BIOS, bo nie wszystkie ustawienia są wyświetlane/możliwe do zmiany
z setupu.
- może upgrade BIOS-a lub sterowników do sprzętu?

--
Andrzej Wozniak - usher_at_polbox.com  (z=h in header address)
Warning! Your sig is currently hacked by other user!