Re: U oszczednych dostawców... czyli d

Autor: Tomasz Jarnot (jurand_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Mon 14 Dec 1998 - 00:33:25 MET

On Mon, 7 Dec 1998, Piotr Dębek wrote:

> Pszemol napisał(a) w wiadomości: <3669e5bf.0_at_news.vogel.pl>...

> Pierwszy raz w zyciu widze zarzut, ze cos jest kiepskie, bo jest
> zrozumiale. Moze to snobistyczne czytac artykuly, z ktorych sie nic nie

[cut]

> przepraszam wszystkich za ten chichot, ale dostalem sliczne krzesla i
> mam dobry humor
>
> Piotr Dębek
> Debek_at_chip.pl

Ciesze sie ze ktos z CHIP-a w koncu zaczal czytac te grupe moze to
zaowocuje nieco lepszymi ( powiem inaczej - bardziej przemyslanymi :) )
opiniami o sprzecie i nie tylko w przyszlosci. PAnie Piotrze - czy moze mi
Pan wytlumaczyc jak to jest ze czlowiek testujacy sprzet, czyli z
pewnoscia nie zajmujacy sie komputerami od 2 miesiecy, nie potrafi
odpowiednio czegos sobie skonfigurowac aby wyciagnac z tego maksymalna
wydajnosc ? Jakim cudem w waszych rankingach wygrywaja produkty co
najwyzej mizernej jakosci, za to opatrzone dobra dokumentacja i co
najwazniejsze - tanie ? Czy ja, wysylajac np. do testu najnowszych kart
grafiki Tridenta ISA 512 kB w cenie 30 zl dla koncowego odbiorcy, tez
moglbym liczyc na 1 miejsce w takim rankingu ? Sadzac po metodzie oceny -
jak najbardziej. Karta otrzymala by notke Chip-Econo z opisem :
"Produkt juz nie najmlodszy ale oferujacy za te cene niewiarygodna wrecz
wydajnosc oraz zaopatrzony w bardzo dobra dokumentacje ( bo co w takim
Tridencie mozna opisywac :)) ), ladne kolorowe pudelko, bez koniecznosci
uciazliwego chlodzenia chipa graficznego ani przelaczania klawiatury na
angielska przy instalacji karty - po prostu Plug and Play w najczystszym
wydaniu".
CZy ludzie testujacy sprzet nie widza, ze czasem ceny jakie podaja firmy
na oferowane przez nich zestawy ( z tego co pamietam to juz byla afera
dosc konkretna w takiej wlasnie materii ) sa lekko mowiac naciagane ?
PRzeciez KAZDY kto chociaz troche orientuje sie w rynku komputerowym od
razu nabierze podejrzen. A tak to wszystko jakos przechodzi bez echa i
nawet nie probuje sie pietnowac takich firm zabraniajac im udzialu w
nastepnych testach - bedacych niekiedy forma calkiem niezlej reklamy. Czy
naprawde nie stac Was na znalezienie osob naprawde znajacych sie na rzeczy
? Przeciez na grupach dyskusyjnych jest mase osob udzielajacych sie od
dluzszego czasu ( sam potrafie wymienic z 5 "sztuk" ) w sprawach
sprzetowych i sa to rady nie dosc ze wynikajace z wlasnych DOSWIADCZEN ze
sprzetem to jeszcze ludzie ci potrafia obiektywnie podejsc do sprawy
mowiac ze taka a taka karta jest beznadziejna, chociaz wlasnie ja kupili
dla siebie do zestawu :)
Obecnie CHIP-a to tylko "kartkuje". Kiedys czytalem od dechy do dechy -
teraz wiecej ogladam obrazkow niz zajmuje sie trescia artukulow. Kiedys
CHIP byl gazeta z najbardziej wiarygodnymi informacjami i testami. TEraz -
informacje byc moze nadal sa wiarygodne i w miare swieze, testy natomiast
- mocno naciagane. CZy Wam za to ktos placi ? Bo z tego co widze to chyba
tak bo nawet ja nie napisalbym takich bzdur jak niekiedy widze co mozna
stworzyc bedac redaktorem/dziennikarzem/testerem.
Dlaczego np. nie potraficie wyraznie napisac ze np. firma taka a taka
sprzedaje beznadziejne konfiguracje i nalezy omijac ja szerokim lukiem ?
BRak odwagi ? A cierpi na tym zwykly uzytkownik, ktory wykladajac
pieniadze chcialby dostac bezproblemowo dzialajacy komputer trzymajacy
rynkowe standardy...
To chyba na tyle.

PRzepraszam za ten ironiczny niekiedy ton, nie dostalem pietrowego lozka
do akademika i jestem zly. :)

************************************ jurand_at_zeus.polsl.gliwice.pl
                                     Tomasz Jarnot, tel. 0602 175699

                          TELNET IN PEACE ...