Re: Megabajt i klienci - co o tym sądzicie?

Autor: Remi Schleicher (virous_at_damn_the_spammers.kki.net.pl)
Data: Fri 11 Dec 1998 - 22:13:09 MET

Janusz Pieciun <jpieciun_at_krakow.cc> wrote in message
74qvo2$lc1$1_at_voyager.sortie.com.pl...
[ciach o Megabajcie]

>1. Dlaczego podczas połączenia telefonicznego nie słychać mnie przez
> mikrofon połączony z modemem ani z kartą muzyczną OPTi?
> Czy to tak ma być? Czy może źle ustawiłem zworki w karcie?
> Czy też to wina oprogramowania?

Jesteś pewien, że _wszystko_ prawidłowo podłączyłeś ?
AFAIR kabelek karta muzyczna <-> modem musi być właściwie wpięty.
Co do zworek być może... Opisz co masz na ich temat w instrukcji (może
być po angielsku). Jak będę akurat wiedział, podpowiem :-)

>2. Które programy powinienem wgrać z CD Communications?
> Chodzi też o programy: Faxtalk? Faxtalkh? Faxtalkv? Faxtalk
>Center...?

Czyżbyś miał na myśli wersje narodowe programu Faxtalk Messenger ?

> Zakupiłem modem Zoltrix HCF56i

[snip]

>1. Z jaką prędkością powinien działać ten modem w Krakowie?
> Ja osiągam tylko 33.600 bps.

To zależy _od centrali_ i rodzaju modemów provider'a...
Transmisję 56kb/s (do modemu) możesz mieć tylko w przypadku łączenia się
przez centralę cyfrową.

>2. Czy trzeba instalować V.90 i jeśli tak to jak?
> Próbowałem ale instalacja się przerywa przy różnych próbowanych
> opcjach.

??????

A odwiedziłeś http://www.zoltrix.com ?

>3. Które programy z CD Communications powinienem zainstalować?

Patrz wyżej.

>4. Przy zakupie mówi się i reklamuje polską instrukcją obsługi co nie
> jest prawdą (po Polsku jest instrukcja obsługi FaxTalk Messenger
> i poczta, co także sprawia kłopoty przy pierwszej instalacji -
> chodzi o polskiego operatora;ciężko jest przeskoczyć w IE 4.0
> zgłaszającą się Australię).

Dobry Boże, _o czym_ Ty mówisz ?

> Proszę więc o wyjaśnienie instalacyjne:
> a) z jakiego przerwania powinien korzystać ten modem i jak je
> zmienić (u mnie jest IRQ 12 i nie da się zmienić (konflikt
> z PS/2))?

To ustawisz w BIOS'ie własnego komputer. Włącz Legacy ISA dla przerwania
12 (PS/2).
Trochę więcej szczegółów nt. komputera poproszę, co jeszcze masz
zainstalowane ?

> b) jaki powinien być "INIT string" (u mnie jest AT+VCID=1;)?
> Proszę ewentualnie podać jakie są inne opcje i co oznaczają.

Uuu, całą dokumentację dotyczącą chipset'u RCV w powinieneś mieć w
1048R4.PDF na CD.
Co chcesz konkretnie wiedzieć ?

>Bardzo będę wdzięczny o szybką i pomocną odpowiedź. Tym bardziej, że
>w internecie wielu użytkowników pyta o podobne sprawy i nikt nie może
>sobie poradzić. Opinia o modemach zaczyna się pogarszać.
>
>Z poważaniem
> "Edit-Base-Comp"
> Janusz Pieciun
>
>A oto jedyna odpowiedź jaką otrzymałem:
>
>Witam,
>
>Niestety nie zajmujemy sie odpowiedziami na takie pytania.
>Jezeli beda klopoty z modemem - czekamy na listy.
>
>Pozdrowienia
>serwis

Nagłówek listu można prosić ?

>-----
>Wesolych Swiat, szczesliwego Nowego Roku oraz przyjemnego "surfowania"
>zyczy firma MEGABAJT
>-----
>
>Co o tym sądzicie?

Cóż, różnie to bywa, ja na przykład mogę pochwalić <kryptoreklama> firmę
Multimedia Vision </kryptoreklama> za szybką reakcję na pytania
dotyczące wersyj sterowników do skanerów przez nich sprzedawanych :-)
Ale dla równowagi zganię <antyreklama> firmę Dagma </antyreklama> za
ignorowanie pytań zadawanych im e-pocztą :-(

--
Pozdrowienia z Wrocławia - Remi "Virous" Schleicher
e-mail: virous_at_box43.gnet.pl CC: virous_at_kki.net.pl - chwilowo nieczynne,