Dziwne zachowanie sprzetu [albo: Archiwum X :)]

Autor: Michal Margula (alchemyx_at_apollo.pl)
Data: Fri 11 Dec 1998 - 22:07:45 MET

Pojawil sie u mnie ostatnio bardzo dziwny problem sprzetowy. Udalo mi
sie z nim uporac, ale ciekawi mnie co bylo jego przyczyna. Przebiegalo
to mniej/wiecej tak:

Podczas siedzenia w sieci nagle mnie rozlaczylo. Chcialem sie ponownie
polaczyc, ale nic nie dalo bo powiedzial ze nie ma sygnalu wybierania.
No wiec pelen wscieklosci pobieglem do gniazda teelfonicznego
zlustrowac sytuacje. Wszystko bylo w porzadku, wiec pobieglem
spowrotem do kompa. Niestety sytuacja sie powtorzyla. Zeby wydac
diagnoze musialem uruchomic terminal. I tu pierwszy szok. Modem nie
byl widziany przez system. A dokladniej nie dalo sie z nim
skomunikowac. Spanikowalem... Chwycilem za srubokret i rusz otwierac
obudowe. Wyciagnalem modem. Poogladalem. Pochuchalem. Odczynilem uroki
i wsadzilem spowrotem. Niestety... identyczna sytuacja. Wiec mysle
sobie - wyciagne karte dzwiekowa i wsadze modem. Zrobilem natychmiast
tak jak pomyslalem. Odpalilem drazaca reka komputer. Uruchomilem
terminal. Cyk! Jest modem. No to zaraz wylaczylem go i wsadzilem
dzwiekowke tam gdzie onegdaj byl modem. Uruchomilem komputer i ku
mojemu zdziwnieu karta nie zostala znaleziona. Juz bylem prawie
pewnien, ze poszlo cos na plycie. Ale dla pewnosci wyciagnalem
dzwiekowke i na jej miejsce wsadzilem karte graficzna. Dzwiekowka
powedrowala na miejsce grafiki. Odpalilem komputer juz calkowicie
zrezygnowany a tu cyk - karta graficzna dziala, bo jest obraz, modem
dziala i dzwiekowka tez. Co jest u diabla?

Schemat przekladania poszedl w ten sposob:
Pierwsza karta poszla w miejsce drugiej. Druga w miejsce trzeciej i
trzecia w miejsce pierwszej. Jednym slowem spermutowalo sie :).
Nadmienie ze czasem karta dzwiekowa mi znikala. Sporadycznie, bo tylko
pare razy, ale jednak.

Co moze byc przyczyna? Moze kiepska wetylacja w obudowie? Chetnie bym
sie dowiedzial z jakiego powodu stracilem jedna z chlodnych
grudniowych nocy na walce ze zjawiskami paranormalnymi :)

Pozdrawiam

Michal

BTW: walnijcie na priva, bo nie zawsze wpadam na newsy :)