Megabajt i klienci - co o tym sądzicie?

Autor: Janusz Pieciun (jpieciun_at_krakow.cc)
Data: Fri 11 Dec 1998 - 12:56:50 MET

Oto jak wygląda pomoc i sprzedaż w firmie Magabajt:
Zakupiłem modem Zoltrix HCF56i. Przy instalacji miałem wiele
problemów.
Ich rozwiązanie zajęło mi tydzień ale i tak do dzisiaj jestem
niezadowolnony
z działania tego modemu. Kierowałem pytanie o pomoc zo producenta w
USA
ale odpowiedzi nie otrzymałem. Pytałem więc bliżej w Megabajt Kraków,
też pomocy nie otrzymałem, odesłano mnie do Warszawy.
I przestrzegam przed nieprawdziwą reklamą.
Instrukcja tego modemu wcale nie jest po polsku.
Modem zakupiony 20.11.98 nie ma aktualnych sterowników, bo nowy
(wrzesień 98) otrzymałem z grupy od "Highlander".
Tak wyglądały moje pytania:
1. Dlaczego podczas połączenia telefonicznego nie słychać mnie przez
    mikrofon połączony z modemem ani z kartą muzyczną OPTi?
    Czy to tak ma być? Czy może źle ustawiłem zworki w karcie?
    Czy też to wina oprogramowania?
2. Które programy powinienem wgrać z CD Communications?
    Chodzi też o programy: Faxtalk? Faxtalkh? Faxtalkv? Faxtalk
Center...?
    Zakupiłem modem Zoltrix HCF56i

Proszę o odpowiedź

II
Megabajt, Warszawa
Dział serwisu

Szanowni Państwo!
20 listopada br. zakupiłem modem FM-HCF56i "Spirit".
Ponieważ od tygodnia nie mogę połączyć się telefonicznie z serwisem
Waszej firmy oraz nie uzyskałem pomocy na miejscu w firmie Megabajt
w Krakowie, a także nie otrzymałem odpowiedzi od firmy f. Zoltrix
w USA, proszę o pomoc i odpowiedź tą drogą.

1. Z jaką prędkością powinien działać ten modem w Krakowie?
   Ja osiągam tylko 33.600 bps.
2. Czy trzeba instalować V.90 i jeśli tak to jak?
    Próbowałem ale instalacja się przerywa przy różnych próbowanych
    opcjach.
    Może potrzebne są nowe, aktualne sterowniki, o których głośno na
    listach dyskusyjnych w internecie?
3. Które programy z CD Communications powinienem zainstalować?
4. Przy zakupie mówi się i reklamuje polską instrukcją obsługi co nie
    jest prawdą (po Polsku jest instrukcja obsługi FaxTalk Messenger
    i poczta, co także sprawia kłopoty przy pierwszej instalacji -
    chodzi o polskiego operatora;ciężko jest przeskoczyć w IE 4.0
    zgłaszającą się Australię).
    Proszę więc o wyjaśnienie instalacyjne:
    a) z jakiego przerwania powinien korzystać ten modem i jak je
        zmienić (u mnie jest IRQ 12 i nie da się zmienić (konflikt
        z PS/2))?
    b) jaki powinien być "INIT string" (u mnie jest AT+VCID=1;)?
        Proszę ewentualnie podać jakie są inne opcje i co oznaczają.

Bardzo będę wdzięczny o szybką i pomocną odpowiedź. Tym bardziej, że
w internecie wielu użytkowników pyta o podobne sprawy i nikt nie może
sobie poradzić. Opinia o modemach zaczyna się pogarszać.

Z poważaniem
    "Edit-Base-Comp"
    Janusz Pieciun

A oto jedyna odpowiedź jaką otrzymałem:

Witam,

Niestety nie zajmujemy sie odpowiedziami na takie pytania.
Jezeli beda klopoty z modemem - czekamy na listy.

Pozdrowienia
serwis

-----
Wesolych Swiat, szczesliwego Nowego Roku oraz przyjemnego "surfowania"
zyczy firma MEGABAJT
-----

Co o tym sądzicie?