Re: Problem z przegraniem HOPKINS FBI PL

Autor: Michal Kicinski (Michal.Kicinski_at_CDProjekt.com)
Data: Wed 02 Dec 1998 - 13:12:15 MET

>Jednak ceny gier w granicach 60
>zl z pewnoscia podnioslyby znacznie procent ludzi
>kupujacych legalne kopie. Jakie Ty badania robiles
>moze laskawie naswietlisz? W skali globalnej
>sprzedazy CD Projektu czy w skali sklepiku gdzies
>na zadupiu?

Pracuje w biurze handlowym CD Projekt i
znam wielkosc sprzedazy wszystkich naszych
gier i czesciowo konkurencji. Oczywiscie
w skali sprzedanego nakladu w calej Polsce.
Co do sztuki wiem o ile lepiej sprzedaja sie
Ace Ventura po 129 i Hopkins FBI po 69.
To jest fakt - nie domysly: gry po niskich cenach
czesto nie sprzedaja sie nawet w dwa razy wiekszym
nakladzie (nie zawsze oczywiscie) niz po cenach zbizonych
do 150 zl. Oryginal nie kosztuje 20 czy 30 zł
i niestety ludzie z oszczednosci i przyzwyczajenia kupuja piraty.

Zdaje mi sie rowniez, ze bardzo duza grupa ludzi
kupujacych tanie gry to wcale nie sa nawroceni piraci.
Bardzo czesto sa to normalni ludzie ktorzy w normalnej cenie
kupili by mniej, ale oryginalow. Kupujac taniej chca miec
wiecej za podobna kwote (kupuja np Hopkinsa dla siebie i
jeszcze Lomaxa dla dziecka).

Przykre....

Michal
CD Projekt