Re: Problem z przegraniem HOPKINS FBI PL

Autor: Bernard (bernard_at_NIEBOpriv.onet.pl)
Data: Fri 04 Dec 1998 - 02:03:24 MET

Wed, 02 Dec 1998 12:12:15 GMT, "Michal Kicinski"
<Michal.Kicinski_at_CDProjekt.com>

>Pracuje w biurze handlowym CD Projekt i
>znam wielkosc sprzedazy wszystkich naszych
>gier i czesciowo konkurencji. Oczywiscie
>w skali sprzedanego nakladu w calej Polsce.
>Co do sztuki wiem o ile lepiej sprzedaja sie
>Ace Ventura po 129 i Hopkins FBI po 69.

nie znam powyzszych gier (wlasciwie to wogole ich niewiele znam :) ale
moze przyczyna stanu rzeczy jest fakt ze pierwsza gra znacznie
przewyzsza druga. Tak czy siak, z ekonomicznego punktu widzenia -
jezeli sprzedaz ten sam produkt w znacznie nizszej cenie to sprzedaz
ci wzrosnie

>To jest fakt - nie domysly: gry po niskich cenach
>czesto nie sprzedaja sie nawet w dwa razy wiekszym
>nakladzie (nie zawsze oczywiscie) niz po cenach zbizonych
>do 150 zl. Oryginal nie kosztuje 20 czy 30 zł
>i niestety ludzie z oszczednosci i przyzwyczajenia kupuja piraty.

wydaje mi sie ze jednak bardziej z koniecznosci, jezeli zalozyc ze
glowna klientele gier, stanowia nastolatki i przecietne kieszonkowe
wynosi 50 zl to reszte mozesz sobie sam wykoncypowac :)

>Zdaje mi sie rowniez, ze bardzo duza grupa ludzi
>kupujacych tanie gry to wcale nie sa nawroceni piraci.
>Bardzo czesto sa to normalni ludzie ktorzy w normalnej cenie
>kupili by mniej, ale oryginalow. Kupujac taniej chca miec
>wiecej za podobna kwote (kupuja np Hopkinsa dla siebie i
>jeszcze Lomaxa dla dziecka).
>
>Przykre....

przyke jest akurat cos innego, dlaczego ceny softu tak drastycznie
odbiegaja od sily nabywczej segmentu klientow ktory moglby go kupowac.
Dlaczego dystrybutorzy nie stosuja szeregu zachet do nabywania
legalnego softu, chocby w stylu - kupisz 4 gry w danym roku to 5 masz
gratis - lub kup 8 gierek a zostaniesz betatesterem polskich wersji
itd itd Zalety i wady pirackiego softu sa powszechnie znane, czy tak
trudno sobie z tym poradzic ? No chyba ze wlasciciele praw do tytulow
zdzieraja z was niemilosiernie i macie male pole manewru. ale wtedy i
oni i wy mozecie zapomniec o powaznym udziale w rynku i nie sadze aby
policjia + detektywi + inne wynalazki militarne mogly wam w tym pomoc.

--
Bernard
Jeżeli chcesz do mnie napisać usuń NIEBO z adresu