Możliwości newsreaderów (było: Piętnuję wszystkich złodzieji oprogram owania)

Autor: Piotr Kozłowski (siwus_at_friko.onet.pl)
Data: Sun 29 Nov 1998 - 16:20:52 MET

Dnia Sun, 29 Nov 1998 12:25:07 GMT, Tałajczyk Piotr napisał(a):

>to nie jest tylko moje zdanie - zdanie (powiedzmy) laika jeżeli chodzi
>o rodzaje klientów newsowych na linuxa, ale osoby, która używa tego
>systemu na codzień i dość dobrze zna się na rzeczy. osoba ta sama
>nacodzień używa do newsów FAgenta jako bezkonkurencyjnego w swej
>klasie newsreadera spośród wszystkich newsreaderów bez względu na
>platformę systemową.

No to należy zdefiniować jakie cechy powinien posiadać newsreader, aby
uznać go za funkcjonalnego i wydajnego - jeśli jedną z cech ma być
możliwość klikania myszą w ikonki to alternatywy dla Agenta nie
znajdziesz wśród aplikacji uniksowych - jeśli chodzi o inne cechy to
znajdziesz kilka programów przewyższających Agenta możliwościami.

>oczywiscie nie wziąłem pod uwagę tego, że dla niektórych osób zalety
>FA mogą być wadami i taki OE wydaje sie być dla nich dużo wygodniejszy
>w obsłudze.

:-)

>wracając do newsreaderów linuxowych to rzeczywiśćie być może mało
>widziałem, ale wypowiadając te słowa opierałem się także na opinni
>linuxowca-wyjadacza (mojego kumpla dla któego nic poza linuxem na
>rynku SOperacyjnych nie istenieje).

Pamiętaj że nikt nie jest nieomylny - gdyby taką opinię podzielało więcej
"linuksowców-wyjadaczy" to wtedy to mógłby być argument

>spox. jak cię rozumiem. jednak nie opierałem się jedynie na swoim
>(laickim) doświadczeniu ;> wyrażając tego typu kwestie. :)

Sorki, ale wygłaszanie tak śmiałych kwestii (o kiepskich możliwościach
newsreaderów uniksowych) świadczy o nieznajomości tematu. Akurat
newsreaderem, z którego korzystałem używając Windows był Agent, więc mam
porównanie co do jego możliwości i możliwości newsreadera, którego używam
teraz.

>wiem, że jesteś linuxowcem ;) ...wiec może poratowałbyć jakąś nazwą
>programu do newsów, który to spokojnie mógłby konkurować w
>funkcjonalności i wygodzie obsługi z FA? - ja i mój kumpel niestety
>uważamy w dalszym ciągu, że FA jest bezkonkurencyjny. :)

Nie wystarczy zaglądnąć do nagłówka ? No tak, mając Agenta trzeba w tym
celu nacisnąć h lub wybrać opcję z menu - ja mogę sobie zdefiniować,
które linijki z nagłówka mają być widoczne w każdym poście :-)

Pozdrowienia z Katowic

--
Piotr Kozłowski
siwus_at_priv.onet.pl * UIN:14466572