Re: 166 MMX - da sie podkrecic ?

Autor: luc (luc_at_kki.net.pl)
Data: Sat 28 Nov 1998 - 12:28:22 MET

Powiadasz że to procek 166 MMX.........
Sprawdź czy możesz zmienić z 2.5 na 3 i więcej, mnie się tak udało ( był to
INTEL 166 MMX BOX), na zwykłym nie box to się nie udawało.
Ale to wszystko zależy od procka i płyty głównej. Ja mojego 166 ustawiłem
3.5 x 75 i chodził bezproblemowo ale gdy przestawiłem na 83 Mhz to po pewnym
czasie sypały mi się programy.
A propos literek to może być co innego. Mnie takie rzeczy się działy jak
miałem zainstalowany WIN95 i Internet Explorer 4.0 wtedy od czasu do czasu
wysypywały mi się litery (tak jak piszesz). Po zmianie WIN95 na WIN98
problem zniknął.

Wszystko zależy od cech indywidualnych procesora zmieniłem z 5 procesorów
zanim trafiłem na takiego co mogłem nim kręcić jak mi się podobało. Ten sam
procek nie dawał się też przyspieszać na innej płycie, najlepsze efekty
uzyskiwałem na płycie shutle HOT 569.
Jeżeli masz zwykły procek kup w sklepie elektronicznym silikon
odprowadzający ciepło (kosztuje ok. 7-8 zł) i posmaruj spód coolera tak żeby
ciepło procesorka było lepiej odprowadzane do coolera, pilnuj też żeby
wentylatorek i radiator nie były zbyt zakurzone, (czyść co 2 tygodnie)
bardzo rzadko się zdarzało że procesor z 66 Mhz nie dawał się przestawić na
75. Więc raczej nie dopatruj się tu winy procesora co samego win i
programów, ale spotykałem się z czymś takim że jak procesor się przegrzewał
i to nie u mnie a u klienta to pod MICROSOFT WORD gubił polskie litery
wyświetlał kwadraciki i źle czytał i zapisywał floppy disk. Tu nawet
sugerowałbym wyznacznik jak flop będzie głupiał to znaczy że przesadziłeś.
Sprawdzało mi się to zawsze od 486 do PII.
Wszystko co napisałem wiem z własnego doświadczenia, nie zasłyszane. Więc
nie krytykujcie mnie Panowie bo to szczera prawda. ( a zdażały się takie
opinie).