Re: Monitor 15 cali .... moje boje o jakosc ;))

Autor: Piotr Kozłowski (siwus_at_friko.onet.pl)
Data: Thu 26 Nov 1998 - 23:45:30 MET

Dnia Thu, 26 Nov 1998 20:23:27 GMT, akane napisał(a):

>Przepraszam ale tu nastapilo nieporozumienie.
>Plaski wynika z tego, ze jest to wycinek walca i wcale nie jest taki plaski
>:)

No i co z tego ? Widziałeś monitor z takim kineskopem ? Liczy się efekt
wizualny - każdy kto przychodzi do mnie a w domu używa bańki (kineskopy
delta) uważa obraz z trynitrona jako wklęsły :-)

>Ostry i kontrastowy - wynika, ze konstrukcyjnie maskownica druciana
>zatrzymuje najmniej energi wyrzucanej w postaci elektronow z dziala :)

No i gdzie widzisz problem ? Od kiedy większa sprawność jest wadą ?

>Kineskop Trinitron nadaje sie znakomicie do ogladania przekazow TV
>ze wzgledu na to iz te nieszczesne druty spinajace maske nie sa praktycznie
>widoczne.

Trzeba się nieźle wpatrywać żeby je zobaczyć - ja pracuję z ciemnym tłem
i ich _wcale_ nie widzę.

>Ja osobiscie nie moge scierpiec takiego syfu na ekranie i popieram Tomka,
>ze Trinitron i monitor komputerowy to tragiczna pomylka. Takie zdanie
>podtrzymuje i sie z nim nie rozstane.

OK wolisz bańkę i beczki zamiast prostokąta na ekranie - Twoja sprawa -
tylko gdzie ta tragiczna pomyłka w historii ?
W ostrym, kontrastowym obrazie i płaskim kineskopie ?

>Zreszta jak mozna rozumiec takie teksty:

Nie wiem o co Ci chodzi - ja nie miałem problemów ze zrozumieniem tekstów
innych grupowiczów, ale spróbuję Ci wyjaśnić jak ja to rozumiem:

>...monitor jest swietny,

komuś się podoba

>ma szerokie pasmo przenoszonych czestotliwosci,

od tego zależy jakość obrazu i uzyskiwane częstotliwości odświeżania -
czym wyższe tym lepiej

>niesamowicie plaski ekran,

prostokąt na ekranie wygląda jak prostokąt a nie beczka do kiszenia ogórków

>zachowane wszelkie normy ochrony

TCO 92 czy lepiej TCO 95, MPR2

> znakomite OSD

od jakości zaprojektowania tego menu zależy wygoda i funkcjonalność
monitora. Ja bym jeszcze dodał:

- szybkość stabilizacji obrazu po zmianie trybu graficznego
- brak efektu "pompowania" obrazu przy szybkich zmianach kolorów
- wielkość plamki
- jakość warstwy antyodblaskowej kineskopu

Wszystkie te elementy wpływają na to czy praca z danym monitorem będzie
przyjemnością czy męką.

>Jest swietny! No coz jesli komus przeszkadzaja ciemniejsze paski na 1/3
>i 2/3 wysokosci kineskopu...

Jak dla mnie zalety tych kineskopów przeważają nad jedną wadą - widokiem
cieniutkiego drucika przy używaniu jasnego, jednolitego tła.

>Ktos juz na grupie przytaczal dopuszczane przez Sony odchylki geometri
>dla Trinitron - bylo tego duzo, cos ok. 5 mm :)

To nie były odchyłki dla Trynitron tylko dla monitorów Sony.
A tylko Sony robi monitory z Trynitronem ? Ja używam Futurki i obraz jest
miodzio.

>dalej nie bede komentowal bo nie ma sensu...

Nie ma sensu gadanie o tragicznej pomyłce w historii bez podania jakichś
argumentów przemawiających za takim stwierdzeniem i jeśli się na takim
monitorze nie pracowało choć jeden dzień...

>pozdrawiam

Wzajemnie :-)

>P.S. Wlasnie Samsung produkuje swietne kineskopy DELTA do monitorow.

Wybrzuszony kineskop i niski kontrast w porównaniu do trynitronka -
dzięki za takie kineskopy :-)

Pozdrowienia z Katowic

--
Piotr Kozłowski