Re: Zoltrix Spirit - dlugie !

Autor: Arnold Dziambor (ardo_at_key.net.pl)
Data: Wed 25 Nov 1998 - 18:40:14 MET

Witam !

Zoltrixy V.90 dzialaja, jak trzeba (HCF56i i VSP56i) !

Udalo mi sie zmusic do prawidlowej pracy juz drugi model.
Pierwszym byl FM-HCF56i (PCI z DSP), drugim, od wczoraj
typ FM-VSP56i3 ( z 2MB Flash ROM na plytce ).
Jest jeden warunek: oba te modele musza miec zainstalowane
NAJNOWSZE (!) sterowniki ze strony Zoltrixa, tak aby
byla odpowiedz "ATi6: V90 ... Ver.29".
To bardzo wazne, bo inaczej nie chca sie laczyc na V90 ( nawet z TPSA).
W przypadku HCF jest to wersja 2.1.2.35 ( "212135.zip"),
natomiast w przypadku VSP56i wersja 2.200... ( "56i3-22b.zip").
W tym drugim modelu trzeba koniecznie dokonac upgrade'u
zawartosci Flash ROM ( 2MB). Bedzie sie on potem zglaszal
jako VSP56i3.
Co do ich uzytecznosci - oba lacza ponad 50000 Bd.
Szybszy jest u mnie ( zaszumiona linia ) HCF - 52000 Bd,
na VSP osiagam 50667. Oba parametry stabilne, bez zrywan,
95% polaczen. Transfer z Polski rzedu 5.3 - 5.5 kB/sek.

Odradzam zakup najtanszych modeli PCI bez DSP (Phantom, Cobra) -
one naprawde obciazaja procezsor ( chyba, ze ktos ma PII 400).
Model PCI HCF jest ledwo zauwazalny na P166MMX
( ale jednak...), natomiast model ISA VSP56i zachowuje sie tak
jak model zewnetrzny ( ma zreszta identyczny chipset ), tzn.
moze pracowac w DOS, w kompie 386, 486 i.t.p.
Innymi slowy - nie obciaza procesora swoimi wewnetrznymi zadaniami.
Najbardziej jestem zadowolony z tego modelu, tym bardziej, ze
do tej pory nie rozwiazano problemu wspolpracy HCF z callbackiem.

Sluze swoja pomoca w razie potrzeby.
Arnold