Re: DNS podstawowy...

Autor: Jacek Fiok (j.fiok_at_students.mimuw.edu.pl)
Data: Fri 20 Nov 1998 - 20:55:20 MET

Dnia Fri, 20 Nov 1998 12:08:46 GMT, "Cezar97" <cezar_at_inx.pm.waw.pl>
napisał:

>Mam kilka pytań odnośnie dial-up`a...
>1. Czy muszę wpisywać w opcjach TCP/IP oprócz adresu DNS podstawowego
>jeszcze pomocniczy ?
Jesli dzwonisz do tepsy, to nie musisz wpisywac zadnego - numery DNS
sa przekazywane przez ppp

Jesli twoj provider nie przesyla DNS to w zasadzie wystarczy adres
podstawowy, pomocniczy to AFAIK tylko backup

>3. W jaki sposób będąc tylko połączonym przez "wykręcenie numerka" w
>momencie pokazania sie konsoli z prośbą o hasło itp. (bez grzebania w
>Dial-Up) mogę dowiedzieć się podstawowego adresu DNS ? (słyszałem że chyba
>programikiem route można takie sztuczki robić ale jakoś niechce mi sie w to
>wierzyć...)
Heh, tego nie wiem.

>Jeżeli ktoś mi sensownie odpowie i uda mi się to co zamierzyłem to gośc
>który mi odpowiedział nie będzie bulił za internet ...

Moja kobieca intuicja podpowiada mi, ze jesli probujesz zlokalizowac
jakis serwer od 0800xxxxx przez zobaczenie numerka DNS, to zastanow
sie: czy gdybys byl adminem, wysylalbys ten numerek tak od razu
kazdemu lamerowi ktory probuje sie dodzwonic?

Jacek Fiok, Warszawa
j.fiok_at_students.mimuw.edu.pl http://vlo.waw.pdi.net/~jfiok/