pytanie odnosnie praw autorskich, legalnosci etc.

Autor: Jacek Fiok (j.fiok_at_students.mimuw.edu.pl)
Data: Fri 20 Nov 1998 - 20:55:24 MET

Przepraszam bardzo, jeśli pytania są NTG.

Potrzebuję pomocy w następującej sprawie:

Jest sobie instytucja, jest sobie kilka komputerów i tyle samo
licencji na program Windows 95. Każdy program Windows95 jest
przyporządkowany konkretnemu pecetowi, tzn. na fakturze jest któryś
komputer i któryś numerek licencji softu.

Niektóre kopie są cross-instalnięte, czyli kopia 2 na kompie 1, etc.

Pytanie 1: czy aktualny stan rzeczy jest karalny, czy wystarczy miec
tyle licencji co komputerów i koniec?

Pytanie 2: niektóre wersje win95 są dyskietkowe, a niektóre na CD-ROM.
Wiadomo, która instaluje się szybciej. Czy będzie piractwem
instalowanie na wszystkich komputerach systemu z jednego nośnika, a
wpisywanie róznych numerów

Pytanie 3: ostatecznie, czy można zlikwidować problem cross-instalek o
którym pisałem na początku - poprzez podmienienie numerów licencji w
rejestrze (jest to trywialne). Po pierwsze znowu: czy to jest legalne,
a po drugie - czy to jest do wykrycia (czy win95 trzyma gdzies jeszcze
poza rejestrem informacje o numerku wpisanym podczas instalacji)?

Pominąłem kwestie rozróżnialności wersji: win95 (1), OSR1, OSR2.0...
ale to w sumie też niezłe: czy jak mam jedną licencje na win95 pan
euro (starą) i jedną OSR2 to czy mogę sobie zainstalować OSR2 na obu
komputerach i tylko na drugim wpisać stary numer?

Pytania o tyle ważne, że zamierzam tę wiedzę niedługo wykorzystać :-p

Pozostaje jeszcze jedno: może lepiej jednak przeczytać dokładnie umowę
licencyjną (m.in. "microsoft moze w dowolnym momencie zerwac umowe bez
podania przyczyny"), czy tam znajdę to wszystko? a moze warto
zadzwonic do mikrosoftu?

Pozdrowienia - i poproszę o cc sensownych odpowiedzi na priva (na
wszelki wypadek...)

Jacek Fiok, Warszawa
j.fiok_at_students.mimuw.edu.pl http://vlo.waw.pdi.net/~jfiok/