Re: G200 a TNT a Savage3D

Autor: fachman (fachman_at_friko.onet.pl)
Data: Thu 19 Nov 1998 - 21:37:54 MET

> [...]
>różnego typu, mam różnicę rzędu 1-4%. Po co mi taki test? Choć może jest
ładny i
>wygodny. Nie wspomne o porównaniach poszczególnych testów na różnych
kartach. Co
>do tych zaawansowanych technologicznie testów to jednak pozostanę przy
>najnowszych grach. Gry teoretyczne mnie nie interesują. Na TnT zawsze
włączam
>wszystkie efekty z możliwych. I dlatego w Unreal muszę pozostać na 800x600
(a
>zdarzają się miejsca, że też haczy, na szczęście nie było ich zbyt wiele).

Alez tylko potwierdzasz moje slowa. Przy ostatnim tescie pcmagazine okazalo
sie ze diamond tak sprytnie optymalizuje sterowniki zeby nie zajmowaly sie
polygonami (a moze tekselami :) mniejszymi niz 1 pixel. Przy takim zalozeniu
najwiekszy zyski osiagniemy wlasnie w najbardziej zaawansowanych
technologicznie grach gdzie kazdy pixel jest niemilosiernie maltretowany ;)
poprzez nakladanie przezroczystosci oswietlen itp. Podczas takich
transformacji moze sie okazac ze polygon stanie sie mniejszy niz 1 pixel.
Poza tym nie krzyw sie na zaden test. Nikt nie robi specjalnego kodu ktory
jak wykryje karte x wylacza tryb turbo. Kazdy test testuje karte w roznoraki
sposob. Przy mniej zaawansowanych technologicznie testach karta moze wydawac
sie wspaniala i siegnac dna przy bardziej. To jak karta zachowuje sie gdy
dajemy jej wiecej pracy jest nawet wazniejsze bowiem lepiej zeby miec stale
30fps niz w jednej scenie 80fps a w drugiej 10fps. Popatrz na Rive 128 byla
szybka dopoki nie pojawil sie unreal ktory bezlitosnie obnazyl jej braki.
Jak kupujemy karte to chcemy miec przynajmniej nadzieje ze przyszle gry nie
beda przypominac zabki :) Popatrz na roznice wydajnosci w przypadku voodoo2
w quake2 w ustawieniach maxquality i maxfps. Takie zachowanie karty moze
swiadczyc ze w grach uswiadczymy przykre szarpania.

>Ciekawe. Acz tylko teoretycznie.

Powerstrip prawde ci powie :)
i jeszcze jedno to nie znaczy ze nie rezerwuje pamieci na tekstury. Z punktu
widzenia uzytkowniaka to jest to samo co DIME

Pozdrawiam.
PS. Okazuje sie ze roznica miedzy wersja savage na SGRAM a na SDRAM to nie
tylko roznica zegara. W niektorych testach roznica wynosi 100%
PS2. Jestem w czasie pisania nastepnego porownania savage kontra TNT ale
ostatnio cdrom mi sie zepsul :(