Re: Jaki monitor 17"?

Autor: Tomasz Jarnot (jurand_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Thu 19 Nov 1998 - 14:42:09 MET

On Tue, 17 Nov 1998, Pawel Szczecinski wrote:

> Witam!
>
> Wiem, ze ten temat walkowany byl kilkakrotnie, jednak nie czytam tej
> grupy regularnie a przesukiwanie archiwow mija sie z celem.
>
> Przymierzam sie do kupna monitora 17". Caly problem w tym, ze w ogole
> nie orientuje sie co kupic. W testach Chipa dobrze wypadl Phillps i
> ADI. Co sadzicie o tych monitorach? Najgorsze jednak jest to, ze ceny
> monitorow sa strasznie rozbierzne np. LG kosztuje tylko 1400 zl (dobry
> jest?) a ADI 2400zl.

No to jesli chodzi o 17" to moge spokojnie polecic ci ViewSonica
Multimedia - tani nie jest ale obraz ( na 3 modelach ) rewelacyjny.
Monitory z Trinitronem odrzucam jako nieco za drogie :) LG - dobre sa ale
nie wszystkie. Mialem LG 77M - byl super, teraz mam L77i - jest sredni na
jeza. Nie wiem byc moze mialem w miedzyczasie zbyt dobre 15" :)
Ladujac juz taka kase w monitor wez i kaz go sobie odpalic zebys mogl
obejrzec w sklepie. Zwracaj uwage przede wszystkim na rogi ekranu,
najlepiej jakbys wzial z soba Nokia Monitor Test ( na jednym z kompaktow
chipa ). Ew. napisz sobie programik, ktory ustawia rozdzielczosc minimum
1024*768 ( im wiecej tym lepiej ) i rysuje siateczke z bialych linii co 10
pikseli linia. Obserwuj potem czy w rogach obok bialego ( daj duzo
kontrastu a jak najmniej jasnosci ) nie pojawia sie np. czerwony kolor,
lub niebieski. Jesli sie pojawia - bierz nastepny monitor. Ten ktory
aktualnie obserwujesz ma zla zbieznosc kolorow co jest najgorsza z wad
jaka mozna spotkac w monitorze. Pamietaj - wydajesz ok. 1400 zl co kwota
bagatelna nie jest dlatego tez zadaj demonstracji sprzetu. Jest to mozliwe
co prawda jak narazie w niewielu firmach, ale mozna tez zrobic inny knif.
CZesto stoja sobie monitorki na wystawie. Spytaj czy mozesz podejsc i
sobie poogladac - ich to nic nie kosztuje. Jesli akurat nie bedzie
klientow to powinni ci pozwolic. Jak tylko moge to tak robie :) I mowisz
potem - TEN monitor prosze mi zapakowac do pudelka. :)

> Co wybrac? A jaka opinia ciesza sie monitory CTX?

Futury rewelacja, inne modele - j.w. :)

> Aha, jeszcze cos, gdzie kupic monitor, tak zeby mogl obejrzec kilka
> egzemplarzy i wybrac najlepszy???
>
> Jesli mozesz odpowiedz wyslij na adres prywatny.
>
> Z gory dzieki!
> Pozdrawiam,
> Pawel

************************************ jurand_at_zeus.polsl.gliwice.pl