Re: Jaki monitor 17"?

Autor: apix_at_kki.net.pl
Data: Sat 21 Nov 1998 - 21:29:54 MET

> [...]

> Monitory z Trinitronem odrzucam jako nieco za drogie :) LG - dobre sa ale
> nie wszystkie. Mialem LG 77M - byl super, teraz mam L77i - jest sredni na
> jeza. Nie wiem byc moze mialem w miedzyczasie zbyt dobre 15" :)
> Ladujac juz taka kase w monitor wez i kaz go sobie odpalic zebys mogl
> obejrzec w sklepie. Zwracaj uwage przede wszystkim na rogi ekranu,
> najlepiej jakbys wzial z soba Nokia Monitor Test ( na jednym z kompaktow
> chipa ). Ew. napisz sobie programik, ktory ustawia rozdzielczosc minimum
> 1024*768 ( im wiecej tym lepiej ) i rysuje siateczke z bialych linii co 10

najlepiej używać roznych wzorow tapety wczesniej przygotowanych
na dyskietce.
> Obserwuj potem czy w rogach obok bialego ( daj duzo
> kontrastu a jak najmniej jasnosci ) nie pojawia sie np. czerwony kolor,
> lub niebieski. Jesli sie pojawia - bierz nastepny monitor. Ten ktory
> aktualnie obserwujesz ma zla zbieznosc kolorow co jest najgorsza z wad
> jaka mozna spotkac w monitorze.

sprawdzaj przy wszystkich połozeniach elementów regulacyjnych
przy NAGRZANYM monitorze, zwracajac uwage na na to by monitor
pracował w maksymalnej rozdzielczoœci przewidzianej do jego
przyszlej stalej pracy, Zwracaj uwage na mgielke nieostrosci ktora
moze wystapic przy najwyzszej rozdzielczosci- obraz musi byc
zawsze kontrastowy, a barwy nasycone. Pamiętaj że na obraz ma
wplyw karta graficzna, wiec najlepiej miec do kontroli swoj komputer
z pewna karta, Czesto warto przejsc do innego , drozszego
sprzedawcy tego samego modelu i wybrac lepszy egzemplarz.
Wbor w/g firmy i typu to tylko wstepna selekcja , niestety monitoryz
kineskopem to nadal urzadzenia analogowe i kazdy jest inny.
Czesto te ktore sa hitami na rynkach zachodnich do nas przybywaja
chyba jako odrzuty z magazynu, czesto z rozmyta ostroscia po
lewej stronie

>Pamietaj - wydajesz ok. 1400 zl co kwota
> bagatelna nie jest dlatego tez zadaj demonstracji sprzetu. Jest to mozliwe
> co prawda jak narazie w niewielu firmach, ale mozna tez zrobic inny knif.
> CZesto stoja sobie monitorki na wystawie. Spytaj czy mozesz podejsc i
> sobie poogladac - ich to nic nie kosztuje. Jesli akurat nie bedzie
> klientow to powinni ci pozwolic. Jak tylko moge to tak robie :) I mowisz
> potem - TEN monitor prosze mi zapakowac do pudelka. :)

> Futury rewelacja, inne modele - j.w. :)

wszystkie modele jak wyzej

w gliwicach dalo sie , czesto wystarczy poprosic sprzedawce,
i najlepiej kupowac dwa albo trzy to kruszy najtwardsze serce
sprzedawcy:-)
                                                        apix

--
Wyslano za posrednictwem bezplatnego serwera KKI
Krakowski Komercyjny Internet - http://www.kki.net.pl