Re: Czy ktoś zna dobrą półprofesjonalną drukarkę atramętową ???

Autor: petcrow_at_friko5.onet5.pl
Data: Thu 19 Nov 1998 - 13:58:08 MET

On Sun, 15 Nov 1998 22:04:17 GMT, Piotr <ipi_at_earthcorp.com> wrote:

> [...]
Bardzo dobrym pod warunkiem drukowanie prawie wylacznie grafiki -
bardzo nieekonomiczna przy tekscie z powodu zintegrowania zbiornika z
czarnym atramentem z dwoma dodatkowymi kolorami.

>Jezeli chodzi o naprawde duze ilosci drukow w kolorze powinien Pan sie zastanowc
>nad drukarka profesjonalna (termotransferowa lub laserowa) powod jest prosty -
swiete slowa, choc termotransferowe niestety maja duzo wyzszy CPP
(Cost Per Page) niz lasery, a nawet atramenty.
>przy duzym obciazeniu koszty eksploatacji drukarek atramentowych staja sie
>bardzo wysokie. Jesli zas mimo wszystko ilosc nie usprawiedliwia zakupu drukarki
>w cenie rzedu 10000 - 15000zl i chodzi o druk na zwyklym papierze mozna
>zastanowic sie nad drukarkami HP z technologia Photo Ret II - umozliwia ona
>uzyskanie fotorealistycznego obrazu nawet na zwyklym papierze (dzieki uzyciu
>bardzo malych kropelek atramentu, ktore mieszajac sie daja punkt w jednym z 256
>kolorow bazowych), mogla by to byc np. drukarka HP DJ 890 CXI lub HP DJ 1120.
Obie godne przy czym druga oferuje format A3.
IMO to jednak Epson Photo ma sporo lepsza jakosc wydrukow grafiki,
zwalaszcza fotografii na dobrym papierze. Nie do odroznienia od
oryginalu.

Pozdrawiam serdecznie

***** Piotr Wrona *****
e-mail: petcrow_at_friko5.onet.pl