Re: 256 czy 512 cache?

Autor: Marcin Brzezinski (bombel_at_zdnetmail.com)
Data: Thu 19 Nov 1998 - 10:40:05 MET

Marcin Bieńkowski, CHIPLab <bienkowski_at_chip.pl> napisał(a) w artykule
<01be1204$c7e38b20$a56874c3_at_lab-4.vogel.pl>...
> Jesli chodzi o TAGRAM jest to układ zarzadzający pracą całego cache'u

HEj !

Nie chcialbym tutaj kwestionowac zdania eksperta, ale mam pewna watpliwosc
dot. powyzszego cytatu ktora mam nadzieje ktos mi wyjasni...
Idealna pamiec cache, to pamiec asocjacyjna - skojarzeniowa ( w odroznieniu
od pamieci "standardowych" do ktorych dostep oparty jest na zasadzie
adresowania ). Nie slyszalem jednak, aby pamieci asocjacyjne byly
produkowane wielkosciach kilkuset KB, byly by wtedy potwornie drogie. Stad
stosuje sie do cache L2, tradycyjnie adresowane SRAM-y, ktore jednak sa
podlaczone w taki sposob, ze dzialaja quasi-asocjacyjnie: slowo pamieci
dzieli sie na tzw. "tag" i wartosc skojarzona z "tagiem". Byc moze pojecie
TAGRAM oznacza ta czesc pamieci cache, ktora przechowuje te "tagi"...
Jezeli powyzsze jest nieprawdziwe, to bardzo przepraszam za zamieszanie i
prosze o sprostowanie/wyjasnienie.

POZDRAWIAM

Marcin Brzezinski
( bombel_at_zdnetmail.com )