Re: 486 & P75 ?

Autor: Cooger (squadaq_at_box43.gnet.pl)
Data: Thu 19 Nov 1998 - 08:46:43 MET

> Mam wielka chec "zmodernizowac" swego ateciaka, przynajmniej
>do 486 DX lub pentium 75 -> na przyzwoita maszyne do pisania.
nie inwestuj w 486 a napewno nie VLB (chyba ze jakas okazja bedzie) -
poszukaj tanich podzespolów Pentium na PCI (ja za to szukam od zawsze plyty
Pentium 60 VLB...)

>Mam tylko
>maly problem cenowy; ile srednio koszuje plytka + procek + pamiec +
k.graf.:
> 1) 486, 66 Mhz, 8 RAMu
plyta + proc na VLB ok. 50 pln, RAM (2x4MB) 20 pln, grafika VLB 1MB 20 pln
> 2) 486, 100 Mhz, 16 RAM
jw. na VLB ze 10-20 pln wiecej, na PCI z kontrolerem ok 30-40 pln wiecej,
RAM jw. grafika PCI 1 MB ok. 30-35 pln
> 3) P75, 16 RAMu
najtansza plyta ok 50 pln, lepiej kupic jakas do 200MHz i obsluga MMX za
100-120 pln, procek ok. 50 pln - kup iNTELA to prawie 100% na 90MHz a moze
nawet powyzej 100MHz ...
>Czy mozna bez problemu wstawic pentiuma do obudowy ateciaka, czy trzeba
>poszukac jakiegos zasilacza, wentylatora itp.
do normalnej obudowy desktop nie powinno byc wiekszych problemów (ale pilnik
moze sie przydac....)
> Bede b. wdzieczny za wszelkie info na priva.

jak juz sie tyle naklepalem to i na priva wysle ...

Cooger