Re: G200 a TNT a Savage3D

Autor: fachman (fachman_at_friko.onet.pl)
Data: Wed 18 Nov 1998 - 22:41:26 MET


>No to w zasadzie można to ująć na dwa sposoby:
>1. ICD jest w wersji pre alpha (czyli de facto nie ma go).
>2. ICD jest w wersji release 1.0 ale Savage3D nie jest chip'em słabo
>kompatybilnym a sterownik OpenGL nie pracuje "stabilnie".

Albo pan mariusz dawno windowsa nie reinstalowal :)
U mnie chodzi i quake2 i FOGCITY 2.20 ale o jego wynikach w porownaniu do
direct3d nie wspomne bo sa zenujace

>> Ale - oczywiscie pamietasz - do Q2 jest minidriver chodzacy calkiem,
>> calkiem (no - Voodoo2 to nie jest ale ;)...
>
>Pytałem o OpenGL a nie o Quake'a. Rozumiem, że Unreal OpenGL Path z 2.19
nie
>pójdzie również.
OPENGL mi sie nie uruchomil ale direct3d chodzi swietnie w 800x600 no poza
gdzieniegdzie z-buffors errors

>Klasyka. Ale przyznam, że trudno znaleźć kartę AGP x2 idącą stabilnie na
>100MHz. Natomiast 83MHz jest IMHO znacznie ważniejsze. Typowo CeleronA 333A
@
>416=5x83MHz np. u mnie. Jak by nie szedł na 83MHz to musiałbym zrzucić
procek
>z 416 na 375MHz (smutne).

Okazuje sie ze tu nie tylko chodzi o karte ale i o plyte :) Savage3d chodzi
u mnie na 75mhz dobrze a na 100MHz to wszystko chodzi oprocz direct3d czyli
nie chodzi
>Po co się podniecać "sztucznym" (marketingowym jedynie) poziomem? Ciekawe
jak
>chodzi (szybkość) na Savage3D Heretic2, Blood2 i Shogo (engine D3D) a jak
>NFS3.

NFS3 chodzi bardzo dobrze w 800x600x16 ale nie ma zadnego benchmarka w
kazdym razie czuc te pareset wrtualnych koni pod maska w przeciwienstwie do
mojego poprzedniego I740

>Chyba docelowe kolejnych revision skoro znamionowe (z Bios'a karty) są na
>100MHz.

Masz czesciowa racje w ej chwili S3 produkuje chipy chodzace poprawnie juz
na 100MHz bo jak sie wyrazili takie jest zapotrzebowanie. I jest to jeden
zegar dla pamieci i jadra

>Aaa. No właśnie. Ile można ustawić to możesz sobie wyedytować w pstrip.ini
>mnie interesuje na jakiej chodzi stabilnie (z wentylatorkiem).
115 bez i 121 z

>No jak Ci śmieci na pulpicie to IMHO pamięci Ci się nie wyrabiają i nie
>powinieneś tego ustawienia brać pod uwagę. Mnie interesuje taka
>częstotliwość, która zapewnia stabilną pracę w Heretic II, Unreal czy Shogo
>przez wiele godzin.

Ja sie schowam pod stol ja mam w finalu bardzo slabe wyniki :)

>
>Widzisz dla mnie liczy się tylko realna prędkość i jakość obrazu w
>konkretnych trybach aktualnie dostępnych gier. Prawdę mówiąc to mało mnie
>interesuje jak Banshee korzysta z AGP jeśli np. (to tylko przykład) daje mi
>lepszą od TnT prędkość w Unreal'u czy NFS3. Rozumiesz? Testy typu FR czy
>3DMark99 są IMHO mydleniem oczu (często pokazują ewidentne bzdury, oderwane
>od rzeczywistości). Mam nadzieję, że nie dałeś się złapać na chwyty
>marketingowe S3 i zamiast po prostu grać to rozważasz zalety AGP DIME czy
>S3TC itd. Savage3D wygląda na ciekawą propozycję. Oczywiście liczy się
cena.
>TnT "chodzą" już poniżej 600 zł. Jak z Savage3D? Jak dobiorę się do niego
to
>pewnie machnę jakiś post.

O ile co do FR to sie zgodze co do 3dmark nie. Jak pewno sam zauwazyles w
3dmark testuje sie wydajnosc na konkretnych grach i do tego zaawansowanych
technologicznie ktore sie ukarza juz niebawem. Powiedzmy sobie szczerze taki
forsaken mimo ze jest piekny wodotryskow nie wykorzystuje :) A zdaje sie TNT
bardzo nie lubi jak jej sie doklada efektow.

Pozdrawiam.
PS. Panowie wiem na pewno ze savage nie korzysta z DIME AGP tylko DMA AGP i
mam nie do konca sprawdzone informacje ze w ogole nie korzysta z pamieci
lokalnej na tekstury wszystko ciagnac z AGP



To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 17:50:44 MET DST